2.6

The Brotherhood of Satan

En familj blir fångna i en ökenstad där de stöter på en kult som dyrkar Satan. Kulten består av pensionärer som vill rekrytera barn.

Originaltitel The Brotherhood of Satan
Regissör Bernard McEveety
Manus L Q Jones, Sean MacGregor
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Strother Martin, L Q Jones, Charles Bateman, Charles Robinson, Ahna Capri, Alvy Moore, Geri Reischl

Skapad 2019-12-20 av Rubbermonster
Det är något speciellt med filmer som The Brotherhood of Satan. Tack vare Rosemarys babys framgång så spottades det ut ett antal skräckfilmer med sataniskt tema. Filmer som Devils rain, Race with...   Läs mer »

2021-07-18
FLummigt och pårökt om en satanistsekt i hillbillyland. Det glänste till ibland och vem är inte svag för gamla satansfilmer, men det hoppas hit och dit i storyn och jag tror de inte ens själva visste vad de skulle göra av alltihop.
Feddan
2010-04-14
Delvis snygg och stämningsfull men lite långtråkig emellanåt.
Kriffot
2009-05-18
Kultscenera och barnen gör sina delar av filmen finfint, men den övriga historien blir lite seg och tam.
idd
2009-05-03
helt ok satanistrulle som fattat att om barn ska va läskiga på film så måste de helt klart hålla käften.. alla kultscenerna e fantastiska, men själva huvudstoryn e tyvärr alldeles för seg för min smak..
kungkalas
2008-06-19
Slutet och början är förbryllande på ett ballt sätt, men det mittemellan är ibland rätt segt. Roliga satanistpensionärer, men särskilt läskigt blir det inte. Jag hade gärna sett mer av de besatta barnen.
Dele
2006-04-23
Var länge sen jag såg den men tyckte då att den var ganska seg och trist. Vill se om den.