2.4

The Bunker

Några nazisoldater gömmer sig för amerikanerna i en bunker i skogen. Av rädsla att bli omringade söker de en väg ut. Under huset finner de gamla tunnlar, som det går spökhistorier om och som möjligtvis kan leda dem ut. Männen går ner och upptäcker snart att något finns där. Men är det amerikanerna, deras egna illusioner förvridna av kriget eller något helt annat?

Originaltitel The Bunker
Regissör Rob Green
Manus Clive Dawson
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, Krig, 2000-tal
Skådespelare Jason Flemyng, Charley Boorman, Jack Davenport, Andrew Lee Potts, Christopher Fairbank, Andrew Tiernan, Simon Kunz, John Carlisle, Eddie Marsan

Asmorod
2018-08-11
Well. Can't help it. Älskar den.
2015-07-06
Bra skådespel och creepy atmosfär. Skräckisar med nazitema är alltid tacksamt och den otäcka bunkern gör sitt till en rätt förutsägbar historia.
RobinsTaste
2015-04-21
Den är ganska intressant och annorlundare än vad jag förväntat mig. Grymt bra skådespel osv. Men överlag känns den, typ...sådär.
Sankt
2014-01-11
Dialogen, eller vad vi nu ska kalla det, i den här filmen är inte ens under all kritik. Överspelet är historiskt. Regin, bedrövlig. Många, hyfsat kända engelska skådisar är med. Men jag vet naturligtvis inte varför de lånade ut sig till detta spektakel. Pengar kanske. Jag lyckades se den, men den bedriften borde vara värd en Oscar. En Oscar för uthållighet.
Pungmesen
2013-10-07
Sämsta film jag sett. Rekommenderar den starkt!
TheGoreMaster
2013-09-03
Godkänd nazizombie film med vissa obehagliga inslag
dudson
2013-08-12
Kommer ihåg denna s"k filmen nått av det sämsta som någonsinn snurrat i min dvd-spelare. -1
Robkiller
2013-04-12
Det här sög ju rätt så mycket... en bunt tyska nazister som pratar grov brittiska sitter i en bunker och är rädda för något man aldrig får se... sen händer väl nåt.. och så flummar den ur lite då och då... fanns det någon som helst mening med detta?
JeremyClarkson
2012-04-01
Riktigt bra men så synd att de pratar engelska. Nazister ska prata tyska!
recencent96
2011-12-22
Enligt nedanstående är den här filmen riktigt kass, men det är den inte. Visst om man väntar sig en riktig rysare är denna filmen inget bra alternativ, engelskan är också riktigt irriterande. Men det finns tyvärr inte så många bättre skräckfilmer, så den är väl en bra bit över medel tack vare en intressant handling och hyfsade skådisar.