2.8

The Burma Conspiracy

Efter att oskyldigt ha anklagats för en rad grova brott, ger sig miljardärsarvingen Largo av mot Burma för att söka sanningen. Han hamnar mitt i en tät och explosiv härva av korruption, mord och militär makt - och med bara timmar på sig sätter han en ytterst riskabel plan i verket.

Originaltitel Largo Winch II
Alternativ titel Largo Winch 2, Largo Winch - Burma conspiracy
Regissör Jérôme Salle
Manus Jérôme Salle, Julien Rappeneau
Genre Äventyr, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sharon Stone, Miki Manojlovic, Laurent Terzieff, Ulrich Tukur, Napakpapha Nakprasitte, Tomer Sisley, Olivier Barthelemy, Clemens Schick, Anatole Taubman

2015-08-06
Om möjligt sämre än den första filmen. Fullständigt oengagerande berättelse och karaktärer. Därmed finns inget annat att ge än bottenbetyget!
kexchokladet
2015-07-12
Svag, svag trea...
Ghostface
2015-04-08
Filmen har ett tempo vilket motverkar att jag blir uttråkad vilket ju är den här typen av films främsta mål. Sen att det i mångt och mycket är en b-film är på något sätt underförstått.
RichardEk
2013-07-09
Lite överraskande, lite nya grepp och nyanser inom actiongenren. För det första har man lyckats hitta bra miljöer att veckla ut denna actionhistoria i, jag tror vi kommer att få se fler filmer som drar nytta av de miljökontraster som sydöstra Asien erbjuder. För det andra använder man skådespelare som inte är överexploaterade, där inte minst Tomer Sisley överraskar positivt (inte minst med tanke på att han är ståuppkomiker). För det tredje har man hittat en nivå på actionavsnitten så att de är riktigt adrenalinstinna men utan att vara överdrivet grafiskt brutala. Stundtals kan man ana sig till vad som kommer att hända, men det är inte något som stör nämnvärt, det är en actionfilm som följer genren lite vid sidan om mer namnkunniga filmer som de om Jason Bourne. Filmen är inte den dussinactionfilm som man lätt tror när man ser hur filmen har paketerats och marknadsförts.
mr_magi
2013-06-09
Så snygg.. Så dåligt skådespel..
pungsnigel
2013-06-06
Nådde inte upp till 1an.
Bozze80
2013-02-07
Precis som första filmen är den här välgjord och klart underhållande. Fast jag hade klarat mig bra utan Sharon Stone...
robbot
2012-06-24
Nästan lika seg som nr 1. Helt oengegerad trots allt drama och pang pang
Elmore
2012-04-06
Snygg action i bästa Bondstil med coola miljöer och sjyssta skurkar.
Almgren
2012-02-04
Oväntat bra film som endast missar fyran pga. något för tillkrånglad handling och Sharon Stones överspel. Birollerna i övrigt funkar och är roliga, samt att man lyckats få med Willem Dafoes farfar (Laurent Terzieff)! Filmen lyckas även bra med att balansera våld och action med humor och drama utan att det skär sig. Klart sevärd.