3.3

The Burning Plain

Det förflutna har en märklig tendens att sammanflätas med nutiden. Marianna, en 16-årig flicka som lever vid Mexikos gräns, plockar ihop spillrorna av sina föräldrars liv. Sylvia, i Portland, tvingas genomgå en känslomässig resa för att göra upp med sitt förflutna. Gina och Nick är ett par i all hemlighet, som försöker hantera sin hemliga kärlek. Till sist Maria, en liten flicka som måste vägleda sina föräldrar mot försoning och kärlek.

Originaltitel The Burning Plain
Regissör Guillermo Arriaga
Manus Guillermo Arriaga
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Charlize Theron, Jennifer Lawrence, Kim Basinger, Joaquim de Almeida, JD Pardo, José María Yazpik, Tessa Ia, Brett Cullen, John Corbett, Robin Tunney, Danny Pino, Diego J Torres, Rachel Ticotin, TJ Plunkett, Taylor Warden, Stacy Marie Warden, Gray Eubank

AndersAxelsso
2019-01-27
Visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig men blev positivt överraskad. Filmen är mångfasetterad och visar hur det inte finns något ont eller gott utan bara handlingar utifrån våra olika behov, känslor och livssituationer. Ja, inte min stil men faktiskt riktigt bra!
Albion
2017-12-21
Jag är lite svag för filmer där fragment läggs till varandra och till sist bildar ett överskådligt mönster. Om de görs på ett bra sätt förstås och det tycker jag att man lyckats med i den här filmen. En gripande historia som även om man tidigt anar bilden så har den ett bra driv. Betyget landar på en tydlig 4;a

2017-08-20
Vill spy bara jag hör talas om eländet.
annihilat0r
2016-12-04
"The Burning Plain" väver mellan olika berättelser på ett levande vis. Det mesta är mörkt, och faktiskt ganska skitigt. Innehåller en rad scener som jag troligtvis inte kommer att glömma. Utdelar gärna ett plus för trovärdiga skådespelarinsatser.
2016-11-27
Det här är seriöst en av de absolut segaste och tråkigaste filmerna som någonsin gjorts! Man blir uttråkad nästan direkt och man väntar hela tiden på att det ska hända något, men det händer aldrig något! Handlingen är i princip obefintlig! Till och med tråkgubben Lasse Hallström har gjort filmer med mer drag i och det säger ju en hel del.
Rele
2014-07-31
En bra film. Storyn var annorlunda och bra. Skådespelarna var duktiga. Jag ger en fyra.
Galivan
2013-11-29
Omständlig, utdragen, tillkonstlad, delvis bra.
Taandborste
2013-09-11
Gillar verkligen hur den är berättad, hur allting binds ihop. Dock lite väl långsam från och till.
sonocronic
2013-08-10
En stark story som bjuder på flera twister. Hoppen i tid och rum gör den väldigt intressant och jag är med från början till slut. Bra film men det går inte komma ifrån att den är lite seg. Därav en trea.
Ymir
2013-05-08
Jennifer Lawrences lysande rollporträtt bär den här filmen; plotten och dramaturgin är engagerande, men det känns väldigt svårt att köpa att Theron och Lawrence porträtterar samma figur; de har alldeles för olika utstrålning, och det skadar dramat en del.