2.5

Rivalerna

Kongressledamot Cam Brady har suttit ohotad på North Carolinas politiska tron i många år och hade planerat att göra så i fortsättningen också, men i årets val får han oväntat motstånd i form av det lokala turistkontorets naive chef Marty Huggins. När valdagen närmar sig och förolämpningarna eskalerar bryr de sig bara om att krossa sin motståndare.

Originaltitel The Campaign
Regissör Jay Roach
Manus Chris Henchy, Shawn Harwell
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, Zach Galifianakis, Jason Sudeikis, Dylan McDermott, Katherine LaNasa, Brian Cox, John Lithgow, Dan Aykroyd, Sarah Baker (I), Karen Maruyama, Grant Goodman, Kya Haywood, Thomas Middleditch, Jack McBrayer
Betygsantal 1974

Skapad 2019-10-27 av rikirock
En komedi om politik. En film om vem som blir kongressledamot. Där vi har Will Ferrell mot Zach Galifianakis som i en början tävlar som vuxna men sen blir det hela på dagisnivå. Ferrell spelar en...   Läs mer »

Sheepy
2024-02-09
Underhållande komedi som känns än mer aktuell idag än när den kom ut. Både Will Ferrell och Zach Galifianakis är färgstarka som de två konkurrerande presidentkandidaterna. Det märks även att Will Farrell hämtat tydlig inspiration från George Bush. Filmen innehåller en handfull särskilt utmärkande scener (i vilken annan film får man se en baby bli slagen i ansiktet?) och förtjänar absolut en plats bland de mer minnesvärda Will Ferrell komedierna.
2019-01-10
Det är Zach och berättelsen som briljerar, om jag fått bestämma hade jag tonat ner Will å fått en lite smartare film med tydligare budskap.
Engravadlax
2018-09-29
Pendlar mellan gångbar och undermålig. Mestadels undermålig.
gjoob
2018-09-10
Riktigt rolig även om den aldrig faller ur mallen för sådana här filmer.
Murvel48
2018-08-03
Något så ovanligt som en bra film med Will Ferrell.
stgurgel
2018-07-15
Will Ferrell kan det där med att få total dumhet att bli galet kul
2017-07-19
Hmmm, det var visst inte så länge sen jag såg den senast. Det hade varit en riktigt stark fyra om man tonat ner Will lite grand å slopat de allra lägsta skämten.
2016-11-06
Fyran får stå kvar, den är väldigt annorlunda mot vad både Will och Zach brukar göra. Kul
TimBuckley
2016-03-11
(rek 2a) En fullständig, men ganska rolig, bagatell detta. Zack är faktisk sjukt rolig bara genom sin närvaro. Å filmens tema dessutom aktuellt iomd den amerikanska/republikanska primärvalscirkusen som just nu rasar.
snyltare
2015-04-02
Nja, rätt kul på nåt sätt, men alltså, det är samma film hela tiden som Will Ferrell gör. Men som sagt, inte dålig alls.