2.9

The Captive

En ung man bevakar sin flickvän som han tror bedrar honom med kvinnor. I fri bearbetning av femte delen i Marcel Prousts romansvit: Den fångna.

Originaltitel La Captive
Regissör Chantal Akerman
Manus Chantal Akerman, Eric De Kuyper
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Stanislas Merhar, Sylvie Testud, Olivia Bonamy, Liliane Rovére, Francoise Bertin, Aurore Clément, Vanessa Larré, Samuel Tasinaje, Jean Borodine, Anna Mouglalis, Bérénice Bejo
Filmnummer 20784

KimEkberg
2014-10-12
verkar ju vara Akermans sämpigaste film, men också en av de enda skildringarna av pollenallergi jag sett på film. den är inte utan fina partier, men ganska mycket en helt vanlig film, och skådespeleriet är ganska tråkigt.
Sznax
2014-09-29
Herre jösses vilken film. Akerman tar sin ganska odynamiska stil (inget fel vanligtvis) men kombinerat men en av historiens mest ointressanta historier och det blir väldigt svårt. Det finns en del snygga bilder och ovissheten av vart filmen är på väg gör att man ändå fortsätter att titta. Men Mehar är bara så trist i en av de allra mest störda karaktärer jag varit med om. Betyg 4.4
#54
2014-02-09
Inte ett dugg tråkig.
Boondock_saint
2009-11-30
Akerman försöker för mycket. Huga, vad trist.
amam
2009-11-26
Chantal vill vara så konstnärlig, så konstnärlig. Tyvärr så blir slutprodukten väldigt tråkig.
fiskaren
2006-09-08