3.2

The Castle Tour

Ett antal personer anländer till ett gammalt slott för en guidad tur, men guidens påhittade engelska tycks ingen begripa.

Originaltitel The Castle Tour
Alternativ titel Slottsturen
Regissör Claes Eriksson, Lars Gustavsson
Manus Claes Eriksson
Genre Kortfilm, Komedi, 80-tal
Skådespelare Peter Rangmar, Knut Agnred, Jan Rippe, Kerstin Granlund, Claes Eriksson, Per Fritzell, Anders Eriksson
Filmnummer 19615

Dele
2017-05-30
Småunderhållande, framförallt språket, men inget av deras bästa.
Zarquon
2017-01-22
Oh my Lloyd, scumble scumble! Rolig, hade kunnat bli en klassisk 10 minuters GAS-sketch i någon av deras TV-program, men inte optimalt för en hel halvtimme som självständig film.
Rehn108
2013-09-23
Kära GAS. Ni är underbara och jag älskar allt ni gör egentligen, men... vad är det här för skit? Det kändes som en kombination av allt jag inte gillar, det var som att se se Skrotnisse, Struten och andra otäcka barnprogram igen. Jag mår lite dåligt. Men annars älskar jag allt ni gör. Puss
estet_kikka
2013-08-09
riktigt söt liten film. peters babblande är för det mesta helt obegripligt, men ändå underhållande. "oh my lloyd!" har blivit ett av mina favorit-uttryck. ;) knuts fantasier om två nakna damer i en talva är väldigt WTF men ändå roligt. den får mig bitvis att tänka på rik å ade, å det är bara positivt. lite småvirrig film, men den är ändå mysig på ngt vis. gillar den, kort sagt
Xenox
2012-07-26
Hyfsat rolig kortfilm.
Christofer
2011-12-15
Den klarar sig undan med en hårsmån från bottenbetyg enbart för den nostalgiska känslan av detta gäng i sina glansdagar. Guidens prat var kul i typ tre minuter, sen blev det rätt tjatigt. Överlag rätt billigt och utan större djup. 2-
RunRiot
2011-10-30
Den får ett stort "What the fuck!" från mig så låter jag resten förbli osagt...
Mikka
2011-10-03
Allt är inte kul, men den lockade fram några skratt :-)

2011-09-23
Superb humor. Galenskaparna i sitt esse. Jag tycker den tar sig mer för varje gång!
Glorfindel
2009-11-28
Tycker normalt sett om Galenskaparna mycket, men denna förstår jag mig inte på.