2.9

The Cat

Två utomjordningar anländer till Hong Kong för att finna ett gammalt föremål, med vilket dom kan sätta stopp för ett monster som terroriserar staden.

Originaltitel Lao mao
Alternativ titel The 1000 Years Cat
Regissör Lam Ngai-Choi
Manus Gordon Chan
Genre 90-tal
Skådespelare Waise Lee, Gloria Yip Wan-yee, Philip Kwok, Christine Ng, Lau Siu-ming

Skapad 2007-06-25 av niebaotan
Wisely, en i Hong Kong populär figur, får i The Cat lust att agera detektiv då en bekant skildrat en märklig historia om sitt sammanträffande med sina grannar. Det visar sig att dessa grannar är...   Läs mer »

idd
2019-03-03
Man försöker förgäves förstå...
SONGUN
2014-02-11
glitteeer! :*)
craptastic
2014-02-07
Mumsiga praktiska effekter varvat med svettromantik, djurslagsmål och en jävla massa gegga. Troligtvis förfärliga förhållanden för djuren. MJAU MJAU MJAU och ett fantastiskt avslut!
2012-05-07
Finfin stop motion, stenhårda eldstrider och saftigaste fighten mellan katt och hund. Lite för trist mellan de fantastiska höjdpunkterna för att nå en fyra. (9+/15)
menschenfeind
2010-12-27
Rätt B i början, med konstig klippning, dåligt skådespeleri, och urdum handling om rymdkatter som slåss mot mutanter på jorden. Men när det urartar i något som liknar en våldsam kinesisk blandning av Sailor Moon och Terminator, med fantastiska vajerslagsmål med en katt som ena parten, gör det inte mycket.
niebaotan
2007-06-02
Efter en rejäl segstart hyste jag inget större hopp för den här filmen. Men efter en sådär 20 minuter förlåter man snabbt och njuter ständigt till Lam Ngai-kais galenskaper. Urusel handling och idiotisk dialog, synd, men underhållningen väger över och betyget blir därför ganska högt.