1.8

The Cellar Door

En man letar efter den perfekta flickan genom att fånga dem och hålla dem i en bur i sin källare. Än så länge har mannen endast souvenirer från sina tidigare offer i form av blod, hår och annat, men nu har han Rudy i sin bur Kan hon vara den rätta? Rudy får lita till sin list för att försöka tar sig ur sin mardröm.

Originaltitel The Cellar Door
Regissör Matt Zettell
Manus Christopher Nelson
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare James DuMont, Michelle Tomlinson, Melina Bielefelt, Annie Coffey, Algernon D'Ammassa, Christina Reynolds, Heather Sconyers

ziferN
2009-07-04
Helt ok.
petson81
2008-11-08
Dåligt skådespeleri och uselt filmat nä b-skräckis
ninniblue
2008-11-05
nej den här funkade inte för mig alls.
Christofer
2008-06-08
Om man bara hade lagt lite mer krut på hela produktionen så hade det kunnat bli rätt bra. Bättre effekter, mer kompetent skådespeleri, samt ett något högre tempo hade gjort detta till en potentiell fyra. Men tyvärr känns det överlag halvtaskigt genomfört. Dock litet plus för slutscenen. Tyvärr kan det dock inte bli mer än en tvåa.
larven
2008-05-21
var helt okey
merilina
2008-04-21
fy fan
WinDrop
2008-03-17
Började lysande, speciellt grejen med att utesluta repliker till en början. Började dock kännas allt för mycket c-film över det hela efter 15 min, då jag stängde av den.
sathariel
2008-03-10
Undrar om författare/regissör förstår att de försökt skildra en man med autismspektrumstörning? Det vore den enda rimliga förklaringen för mannens personlighet/beteende (i verkligheten). De lyckas inte genomgående, men DuMont(?) spelar stundtals bra (det är han ensam om). Som kortfilm hade den varit godkänd (<60min).
Goham
2008-02-02
Stark 2a, dvs sevärd
Goham
2008-02-02
Vad kul att få lägga in en film, typiskt att jag missade en punkt bara. Jaja, vad skall man säga om filmen? Mkt bra foto, och en ganska skön krypande stämning. Filmen börjar eg först efter 20 min nånting, vilket känns modigt på sitt sätt. Filmen övertygar inte helt, men har sina poänger, särskilt om man är svag för filmer om psykon och folk i utsatta situationer. Trevligt med psykologisk katt-å-råtta oxå.