2.6

The Change-Up

Under uppväxten var Mitch och Dave oskiljaktiga bästa vänner men sedan dess har de sakta glidit isär. Medan Dave är en överarbetad advokat, make och trebarnsfar har Mitch förblivit en ensamstående, ströjobbande, förvuxen pojke som aldrig har stött på någon form av ansvar han tyckt om. Efter en blöt kväll vänds Mitch och Daves världar upp-och-ned då de vaknar upp i varandras kroppar.

Originaltitel The Change-Up
Regissör David Dobkin
Manus Jon Lucas, Scott Moore
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jason Bateman, Ryan Reynolds, Leslie Mann, Olivia Wilde, Alan Arkin, Mircea Monroe, Gregory Itzin, Ned Schmidtke, Lo Ming, Sydney Rouviere, Craig Bierko, Dax Griffin, Andrea Moore, Matt Cornwell, Taaffe O'Connell

arkiv
2020-05-09
Inledningsscenen var kul men inte så mycket annat.
Supernaut
2018-10-23
Medioker dussinkomedi, inte värd att se.
Murvel48
2018-10-07
Ganska kul mellan varven men efter inledningsscenen fanns det ingen chans för filmen att jobba sig upp till mer än en svag tvåa.
2017-12-24
Rätt okej film. Det har gjorts bättre filmer på temat men denna är ändå underhållande för stunden. Svag 3:a.
zeke_karlsson
2017-01-15
Asså nej... men visst de e lite kul ibland men nej...
StureStenhög
2015-06-24
Jag begär givetvis inte realism från en sådan här film, och jag har således inga problem med själva premissen (jag gillar den lite t.o.m.), men vad jag vill ha är karaktärer med någon form av förankring i verkligheten. För varje given situation i den här filmen så finns det ett otal anledningar till varför karaktärerna inte skulle agera så som man har valt att låta dem göra här, det är enerverande och det gör att ingenting som händer är värt att bry sig om. Men visst, jag hade kanske kunnat ha överseende med det ifall det här faktiskt hade varit roligt, men det är det verkligen verkligen inte. Den påfrestande grabbiga humorn står mig upp i halsen, och Ryan Reynolds och Leslie Mann är bedrövelse personifierad. Lägg till lite trötta moralkakor på det, och mardrömmen är fullbordad. Det enda beröm jag kan tilldela eländet är att de åtminstone är ärliga, de sätter tonen redan i inledningen i vad som mycket väl kan vara filmens allra sämsta scen. Bottenbetyget var i princip säkrat redan där
foppa99
2015-05-03
Inte 1 skratt
MinotaurKing
2015-04-16
Riktigt kul film.
2015-01-09
Denna byta-kropp-film är precis som alla andra liknande filmer i sin inramning. Alltså väldigt förutsägbart. Jag köper dock detta helt och hållet för resan till slutet är så underbart tokroligt med ett härligt grovt språk, en del naket och Ryan Reynolds, Jason Bateman och Leslie Mann som man bara kan älska. Man får en härlig filmupplevelse även om det med stor säkerhet endast blir en engångsupplevelse. 3+
AlbinWesley
2014-11-18
Det finns helt klart en del bitar här som förtjänar lägsta tänkbara betyg, emellanåt är det osmakligt dåligt. Vissa saker är emellertid roliga, och Bateman är bra. Så det var ok trots allt.