3.6

The Chaser

En hallick och före detta polis, Jung-ho, stör sig på att hans tjejer försvinner utan att betala av sina skulder. Efter att ha sänt iväg en tjej till en kund upptäcker han att kundens telefonnummer är detsamma som han tagit emot när han skickat iväg tjejerna som senare försvann.

Originaltitel Chugyeogja Se
Alternativ titel Choogyeokja
Regissör Na Hong-jin
Manus Na Hong-jin, Hong Won-chan, Lee Shinho
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ha Jung-woo, Kim Yun-seok, Seo Yeong-hie, Jeong In-gi, Park Hyo-ju, Kim Yu-jeong, Ko Bon-woong, Choi Jeong-woo, Min Kyeong-jin, Oh Woo-jeong, Yeo Moo-yeong

Zebulonm
2018-09-25
Helvete vad bra....
Tolkana
2017-06-06
Obehaglig, som tappar i dynamik i mitten av filmen och som har mänga logiska luckor.
BrutusBeefcake
2017-02-08
Mycket bättre än vad jag minns den, höjer till en fyra.
riddarkato
2016-12-08
Den bästa Sydkoreanska filmen som jag har sett.
PeterTheW
2016-11-06
Stabil trea. Det är svårt det här. Det är intressant, snyggt och bitvis väldigt starkt även om det ibland känns som att filmen har svårt att hitta rätt ton. Sen ska det ju sägas att det är väldigt svårt att känna för en huvudkaraktär som är så pass osympatisk och till en början bara på jakt efter "sina" tjejer som han betalat för.
erik.p
2016-10-28
Å så bra. Det är koreanskt, det är grisigt, poliser är helt inkompetenta och ingen har ett skjutvapen.
haajen
2016-07-16
Börjar starkt men efter en viss punkt blir den på tok för långdragen och man tappar gradvist intresset.
Portugallien
2015-12-19
JonteW
2014-10-14
Välgjord och spännande thriller baserad en sann händelse. Det som drar ner betyget lite är att poliserna är porträtterad som helt odugliga och att det kunde ha avslutats tidigare. Trots vissa brister är detta i överlag ett fint hantverk som rekommenderas.
ClintanTheKing
2014-05-04
Farlig värre! Spännande och väldigt rå thriller med intressanta karaktärer och en fängslande story. En otäck skurk och en förbaskat närvarande "hjälte". Jag gillade denna starkt!