3.6

The Chaser

En hallick och före detta polis, Jung-ho, stör sig på att hans tjejer försvinner utan att betala av sina skulder. Efter att ha sänt iväg en tjej till en kund upptäcker han att kundens telefonnummer är detsamma som han tagit emot när han skickat iväg tjejerna som senare försvann.

Originaltitel Chugyeogja Se
Alternativ titel Choogyeokja
Regissör Na Hong-jin
Manus Na Hong-jin, Hong Won-chan, Lee Shinho
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ha Jung-woo, Kim Yun-seok, Seo Yeong-hie, Jeong In-gi, Park Hyo-ju, Kim Yu-jeong, Ko Bon-woong, Choi Jeong-woo, Min Kyeong-jin, Oh Woo-jeong, Yeo Moo-yeong

haajen
2016-07-16
Börjar starkt men efter en viss punkt blir den på tok för långdragen och man tappar gradvist intresset.
Portugallien
2015-12-19
JonteW
2014-10-14
Välgjord och spännande thriller baserad en sann händelse. Det som drar ner betyget lite är att poliserna är porträtterad som helt odugliga och att det kunde ha avslutats tidigare. Trots vissa brister är detta i överlag ett fint hantverk som rekommenderas.
ClintanTheKing
2014-05-04
Farlig värre! Spännande och väldigt rå thriller med intressanta karaktärer och en fängslande story. En otäck skurk och en förbaskat närvarande "hjälte". Jag gillade denna starkt!
2014-05-03
Snygg film med brutalt våld, men själva intrigen känns som hämtad från en ordinär TV-deckare. Sällan särskilt spännande, och ett jävla massa springande. Svag trea. (7+/15)
fabbe86
2013-09-22
En del idioti som stör. Sen kunde den slutat tidigare också. Men jag kan ändå inte sätta lägre än en fyra för det är en gastkramande, känslosam och väldigt spännande film i stort.

2013-09-15
+4. Slutten holdt ikke samme klass som resten av filmen.
jingoo
2013-08-25
Jag kan förstå att man kan uppskatta den, men för mig var den alldeles för konstruerad med klantiga poliser, ständigt återkommande "slumpen" och riktigt jobbiga och brutala våldsscener.
Tolkana
2013-08-12
Fruktansvärd. Tyckte så synd om Mi-Jin och hennes dotter var så bedårande vacker. Den är så otroligt spännande från första stund, men den kanske är för mörk vilket drar ner helhetsbetyget. Eftersom i sista halvtimmen händer något som drar musten ur en lite. Men jag har gett sämre filmer femmor, så det blir en svag femma. Påminner lite om den i mitt tycke bättre filmen Memories of Murder. Jag undrar om det är inspirerad av samma mördare.
LVX156
2013-07-14
Spännande, brutal, mörk och precis lagom lång. Än mer skrämmande blir den när man vet att den är baserad på verkliga händelser. Måste ses.