2.7

Le Chef

Jacky Bonnot drömmer om framgång och att öppna en stor restaurang, men den ekonomiska situationen han och hans fru är i, tvingar honom att acceptera simpla kockjobb som inte leder nånstans. Fram till den dag han stöter på Alexandre Vauclair, en berömd kock, vars bekväma situation hotas av den finansiella koncernen som äger hans restauranger.

Originaltitel Comme un chef
Alternativ titel The Chef
Regissör Daniel Cohen
Manus Daniel Cohen
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Jean Reno, Michaël Youn, Raphaëlle Agogué, Julien Boisselier, Salomé Stévenin, Serge Larivière, Issa Doumbia, Bun-hay Mean

gjoob
2018-02-20
Puttrig och lättsam, men för fånig för sitt eget bästa.
Gigi1943
2013-11-12
Gillar Jean Reno så trots att jag nu bara såg andra halvan av filmen så kommer jag att se första halvan om nån dag, lite småkul och man undrar ju hur den här maten egentligen smakar, he he he. Håller med Christofer om att den nog behöver ett litet + efter 2.
Christofer
2013-09-03
Kul men fånigt på samma gång. Svårt att sätta betyg eftersom det ligger på gränsen mellan 2 och 3. Oftast brukar jag välja att höja, men den här gången är jag hård. Det når inte riktigt upp till trean ändå, 2+ får det bli.
Korben_Dallas
2013-08-12
Feel-good på fransk
Gurant
2013-07-09
Mysig feel-good film
Cipramil
2013-05-22
Oskuldsfull och härlig humor. Uppfriskande film.
F-M-J
2013-02-25
Har ett brinnande matintresse, det är väl det och filmens höga produktionsvärde som håller filmen ifrån ett lägsta betyg. Mycket fånig film.
smillans
2013-02-24
Så bra
FrökenBredwad
2013-02-20
Helt klart en trevlig film :-)
Adoniram
2013-02-20
För mycket sirap i receptet.