Domaren

Den brittiska high court-domaren Fiona Maye sliter med ett fall där en ung pojke diagnosticerad med cancer beslutat sig för att vägra behandling baserat på sin familjs religiösa tro. Samtidigt måste Fiona kämpa för sitt äktenskap med Jack som trots att han älskar henne vill ha en affär med en annan kvinna, eftersom passionen i deras relation numera saknas. Baserad på boken av Ian McEwan.

Originaltitel The Children Act
Regissör Richard Eyre
Manus Ian McEwan
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Emma Thompson, Stanley Tucci, Fionn Whitehead, Ben Chaplin, Jason Watkins, Nikki Amuka-Bird, Anthony Calf, Rosie Cavaliero, Eileen Walsh, Nicholas Jones, Rupert Vansittart, Andrew Havill, Dominic Carter, Alex Felton, Michele Austin, Paul Jesson

Christofer
2019-07-29
Brittiskt melodrama i sitt esse. Både manus och regi var styltigt och pretto. Dessutom skev ljussättning. Jag tänker inte ens nämna överspelet från båda huvudkaraktärerna.
myslas
2019-05-14
Meh.
Spidde
2018-11-18
Filmen ser ut som en TV-film från 90-talet, men bortsett från det är den välspelad och intressant.
choklatchip
2018-09-08
Jo jag vet att det är en film men jag är ändå nyfiken. Finns det inte prejudicerande domar som gör att man slipper dra varje sådant här ärende genom rättsväsendet?