The Christmas Chronicles

Ett syskonpar råkar ta sönder tomtens släde, så de ägnar hela natten åt att rädda julen tillsammans med en tomtefar med attityd som inte skräder orden.

Originaltitel The Christmas Chronicles
Regissör Clay Kaytis
Manus Matt Lieberman
Genre Fantasy, Familjefilm, Komedi, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Kurt Russell, Judah Lewis, Darby Camp, Kimberly Williams-Paisley, Oliver Hudson, Lamorne Morris, Martin Roach, Tony Nappo, Steven Van Zandt, Goldie Hawn, Marc Ribler, Ishan Morris, Debra Wilson (röst), Kari Wahlgren (röst), Debi Derryberry (röst)

2019-01-26
När det gäller julfilm så är det de filmer jag såg som barn också de filmer jag återkommer till år efter år på julen. Nya julfilmer brukar bara var en besvikelse men med Kurt Russel i rollen som Jultomten så var jag tvungen att ge denna filmen en chans. De stora vinsterna med denna film är just Kurt Russel tillsammans med att filmen erbjuder action och ett driv i sin berättelse. Inte en blivande klassiker men inte heller helt fel att stoppa in mellan omtittarna av Ensam hemma 1 och 2 nästa jul.
norenorama
2019-01-05
Allt för tam, inget man skulle se igen.
therion82
2019-01-01
Inte störig, bara trevlig.
RunRiot
2018-12-28
Smågullig rätt standardmässig julfilm som dock bjuder på en del garv. Kurt Russel är perfekt som tomte, speciellt när det helt plötsligt dyker upp "stargates". Betyder det att alla Kurt Russelfilmer utspelar sig i samma universum? ;p Filmens höjdpunkt är Bingham. De gick dock miste om en del uppenbara "Du ser ut som min morfar"-skämt. Hade klarat mig utan de löjliga gremlin-nissarna.
HerrNenne
2018-12-26
Överraskande bra. Är inte så tung på all seg julstämning/familje/kärleksmoralkakor, utan fokuserar på ett roligt äventyr med en grymt härlig Kurt Russell som magisk tomte.
Jaganatha
2018-12-26
Förutom Kurt Russell i tomteskägg har denna julfilm inte så mycket att erbjuda. Knappast en framtida klassiker, dock. Smakar mer pressylta än julkalkon.
myslas
2018-12-25
Julfilm enligt standardmall 1A i stort sett. Helt ok och funkar att slökolla på men kommer inte med något nytt alls.
vonadel
2018-12-25
Ganska mysig julfilm som levererar ungefär som väntat. Kan riktigt se hur de på mötet inför skapandet av denna film, satt och checkade av alla ingredienser som måste ingå. Som de charmiga "Gremlins-elfsen" t ex. Slutet hade jag på känn ett tag. 6/10
PeterTheW
2018-12-23
Kurt Russell är alltid kung, i övrigt hade det säkert älskats om man haft småbarn som sett det.
Ramza
2018-12-10
Kurt Russel är precis lika mycket Kurt Russel som han alltid har varit.