2.9

The Chronicles of Riddick: Dark Fury

En animerad kortfilm som fyller ut luckan mellan "Pitch Black" och "Chronicles of Riddick". Det är ett sci-fi-äventyr där Riddick, Jack och Imam konfronterar en intergalaktisk prisjägare

Originaltitel The Chronicles of Riddick: Dark Fury
Regissör Peter Chung
Genre Kortfilm, Animerad, Action, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Nick Chinlund (röst), Keith David (röst), Vin Diesel (röst), Rhiana Griffith (röst)
Filmnummer 22096

Halofreak92swe
2013-01-21
Fult animerad men bra med lite mer story mellan de två filmerna. Älskar Keith David's röst, så mäktig! Ja filmen fyller sitt syfte iaf men inte så värst bra.
Harkaiden
2013-01-05
Trogen Riddick, men storymässigt tam.
Dirtey
2011-11-13
Fyller funktionen men är inte underhållande alls, trots att jag gillade de två övriga filmerna.
syltkatt
2010-10-10
helt okej
MaraJade
2010-09-14
Ok film även om jag inte är helt förtjust i animeringsstilen. Men handlingen var iaf bra.
krester
2010-05-08
fyller sitt syfte att binda ihop 1:an & 3:an i alla fall
mindcooler
2010-04-01
Funkar väl som story-lim antar jag.
Jorgandr
2008-09-01
Lite smårolig, men fyller väl inte ut särskilt mycket utrymme alls, tycker jag. Okej produktion, men känns fattig.
winny
2008-06-08
Man får känslan av lågbudget efter ha sett extramaterialet. De skickade iväg hela produktionen till Korea eller Hong Kong där de intervjuade den enda killen som kunde prata engelska. Filmen fyller sitt syfte dock, men en timme till hade inte skadat.
Redfield4ever
2008-01-29
Ful, onödig och kort, men den är kul att se om man vill se allt som har med Riddick att göra