2.3

The Circle

När Mae Holland blir anställd på The Circle, världens mest framgångsrika internetföretag, tycker hon att hon fått sitt livs bästa jobb. The Circle länkar ihop användarnas personliga mejl, sociala medier, bank och inköp med deras universella operativsystem och skapar en online-identitet och en ny transparent era. Mae blir ansiktet utåt och dess taleskvinna men snart börjar hon förstå vidden av företagets ambitioner och konsekvenserna av deras tjänster.

Originaltitel The Circle
Regissör James Ponsoldt
Manus James Ponsoldt, Dave Eggers
Genre 2010-tal, Drama, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Emma Watson, Tom Hanks, Patton Oswalt, Karen Gillan, John Boyega, Bill Paxton, Glenne Headly, Ellar Coltrane, Mamoudou Athie, Smith Cho, Nate Corddry, Poorna Jagannathan, Judy Reyes, Amir Talai, Ellen Wong, Elvy Yost, Eve Gordon

debe
2019-11-05
Intressant idé där tankarna for till ett visst amerikanskt företag som satsar på att allt ska finnas i deras sociala nätverk. Så därför tyckte jag att filmen var helt okej, tills den plötsligt tog slut.
Sarlac
2018-11-06
Intetsägande rulle. Filmen bara slutar helt plötsligt. Inget budskap, ingen upplösning och full med en massa meningslösa scener.
Elizadushkufan
2018-08-13
Grymt besviken på filmen, då jag gillar både Emma Watson och Tom Hanks. Dock är den så seg och det blir aldrig någon riktigt fart i filmen. Thriller? Nej, det skulle jag inte påstå. Den känns lite ofärdig och känns som handlingen kunde gjorts lite mer spännande. Om det inte var för Emma Watsons medverkan, hade jag nog stängt av filmen efter 15 minuter. En av de tråkigaste filmerna jag sett på länge...Synd eftersom det är bra skådisar med.
WillyV
2018-03-30
So so.
2018-02-18
Riktigt dålig film. Emma Watson kan ju inte ens agera!!!
arruba
2018-01-16
Emma Watson är alltid duktig och filmen underhåller, problemet ligger snarare i att jag aldrig riktigt fångas med, det blir aldrig spännande.
stgurgel
2018-01-14
Seg rulle med dåligt skrivna karaktärer, kass dialog och usla skådespelarinsatser. Är nog bara emma och hank som gör någorlunda rätt för sig i den aspekten, och då var ändå emmas en av de dåligt skrivna.
HerrNenne
2017-11-10
Kanske viktig på sina sätt. Men jobbig att se på. Luckras också upp ju mer det kommer tills det mest är snömos på slutet. Dutch har helt rätt. Vet inte om det är är sebart. Men lutar åt nej. För hippt. För osubtil (klumpig?). För hård. För vag.
Dutch
2017-10-04
Den här filmen äcklade mig.
myslas
2017-09-26
Sparkar mest in öppna dörrar och är alldeles för övertydlig. Det känns som om de tror att tittaren är en idiot som inte fattar vad som händer vilket förstås får Emma Watsons rollfigur att mest framstå som en idiot.