2.3

The Collection

Den vackra Elena blir fast och blir en del av hans The Collectors samling. Elenas rike far anlitar en lönnmördare och söker efter mördaren och finnar hans hem, ett hem fyllt av dödliga faror.

Originaltitel The Collection
Regissör Marcus Dunstan
Manus Marcus Dunstan, Patrick Melton
Genre Thriller, Skräck, Action, 2010-tal
Skådespelare Christopher McDonald, Navi Rawat, Shannon Kane, Lee Tergesen, Josh Stewart, Andre Royo, Johanna Braddy, Justin Mortelliti, Daniel Sharman, Emma Fitzpatrick, Eaddy Mays, Erin Way, Will Peltz, Tim Griffin, Randall Archer, Brandon Molale

jonbo
2016-11-25
Första Saw filmen gillade jag, därefter känns det som ett överflöd av trötta upprepningar.
Andreas_
2016-02-13
Uppföljare till den något annorlunda och originella täta thrillern The Collector som kom för några år tidigare, som jag faktiskt blev överraskad av för den var riktigt spännande och bra för sin genre. Här kommer då den så kallade uppföljaren några år senare och om man jämför med SAW filmerna så var ju även den första SAW riktigt bra och välgjord men övriga var ett gäng dåliga och patetiska uppföljare. Här är fallet likadant, uppföljaren är riktigt dålig på alla sätt och vis, trots att det är samma person som gjort båda filmerna. Vad är då dåligt, jo manuset är framförallt ett stort skämt eftersom det inte ens hänger ihop med första filmen logiskt och inget i denna film är logiskt förklarat heller, allt är som ett stort pinsamt dåligt skämt. Även skådespelarna är riktigt usla och effekter, ljud och ljus är helt katastrofalt oxå, inget är bra...allt är rent patetiskt utfört...blir riktigt arg bara jag tänker på den tid jag använt på att slösa bort på denna dynga. Hoppas innerligt att det inte kommer en 3:a för denna andra del var endast en "rida på vågen och casha in med järnet är varmt" när första filmen blev en smärre succé. Rekommenderar faktiskt den första filmen The Collector men skippa denna för guds skull, lägg tiden på något annat vettigare eller roligare. Betyget blir en mycket svag 1:a
Hanness
2015-12-27
Borde gå under kategorin fantasy, då den bryter mot fysikens lagar och är helt ologisk, som tidigare påpekats. Men på ett visst sätt är den smått komisk och underhållande. Skurken borde passa i DC comics med sina "förmågor".
Lotso
2015-10-25
I sin helhet är det lite som förra filmen. Fast än inte lika klipsk med idén att blanda Ensam Hemma och Saw så är den fortfarande underhållande och gör jobbet. Huvudpersonen från förra filmen är tillbaka vilket jag gillar när skräck uppföljare gör det. Det blir en mer personlig revansch på det hela och det blir mer intressantare då. Morden är fräna men det är ju meningen och The Collector är lika intressant som sist. En värdig uppföljare till en bra film. Den kör det säkert, men den gör det lika bra som sist.
Maduson
2015-07-10
Tycker det är riktigt dåligt att det inte framgår någonstans i hela filmen att the Collector är HE MAN.
amam
2014-10-25
En hel del löjliga saker som är fulltständigt ologiska. Inte speciellt kul. Svag tvåa.
Ramza
2014-04-03
Första filmen var spännande med sin enkla premiss. Uppföljaren försöker göra Action av det hela och även om det är hyfsat välgjort och tempot bra blir det lite väl larvigt.
2014-03-17
Jag tror att tanken med Collector var att göra en franshise likt Saw från början, men uppföljaren drog ut på tiden. Här är den nu iaf och de sparar inte på krutet. Blod, gore och slafs i mängder, och tillräckligt påkostat så att det passerar. Bra tempo under de alldeles lagom 75 minuterna och även om den knappast ger några svar och dessutom bäddar för ytterligare uppföljare var det en god stund för en luttrad gorehound.
Djason
2014-01-21
Ok uppföljare men inte så mycket mer. Känns jäkligt barnslig speciellt med discot i början, helvete vad han måste ha jobbat hårt med det discot. Och Elena borde väl inte ha någon BH på sig då hon gjorde sönder den för att komma ut ur lådan eller? Filmen går i samma fotspår som första filmen.
fridenpaden
2013-12-24
Som allt annat de senaste årtiondena. Ganska ointressant.