The Colony

Berättelsen kretsar kring en grupp överlevande som tvingats ner i underjorden på grund av en ny istid. Där måste de kämpa för att bevara mänskligheten mot ett våldsamt hot.

Originaltitel The Colony
Regissör Jeff Renfroe
Manus Jeff Renfroe, Svet Rouskov, Patrick Tarr, Pascal Trottier
Genre Science Fiction, Thriller, Action, 2010-tal
Skådespelare Kevin Zegers, Laurence Fishburne, Bill Paxton, Charlotte Sullivan, Atticus Mitchell, Dru Viergever, John Tench, Lisa Berry, Lucius Hoyos, Kimberly-Sue Murray, Michael Mando, Julian Richings, Romano Orzari, John Healy, Sten Eirik

JLund
2016-07-03
30 Days of Night utan inspiration, spänning, snyggt foto eller någon effektiv skräck för huvudtaget.
arruba
2015-08-31
Bra ide men den blir sakta men säkert sämre för varje scen som går.
sfrank
2015-02-25
marleey, lär dig skillnaden mellan "dom", "de" & "dem", för du använder "dem" på ett trasigt sätt. Du måste referera till något, ex. "de" eller "dom" innan du kan återreferera med "dem". Det är fittigt att återkoppla till något som inte är kopplat. mental blueball. dåligt. filmen var en mental blueball. dem.
precious_death
2015-02-20
skön stämning. genrefilm!
federico033
2015-02-15
Intressant film som faller på att den är en sådant korkad film
gehlin
2015-01-30
Inget är bra i den här rullen.
Maduson
2015-01-01
Söker du spänning och funderar på denna film? Måla en planka och titta på medans färgen torkar! Betydligt mer spännande jag lovar. Håller med fgd talare, bortkastad tid på uselt manus.
marleey
2014-10-31
På tok för tunt manus vilket dem försöker dölja genom att kasta in tusen olika sidospår. Själva huvudstoryn verkar vara att hela världen drabbats av en istid och att solen inte lyser. Sedan verkar det finnas en aggressiv influensa som inte går att bota, snabba och starka kannibaler, mystiska maskiner som kontrollerar vädret och en par mils stor lucka där solen ändå lyser och allt är grönt. Att det blir för mycket är en underdrift. Dessutom så är det nästan inget sidospår som tas i mål. Var detta ens en film? Känns mer som att det var första avsnittet på en påkostad tv-serie. Resten då? Inte en enda fråga besvaras i filmen. Det är inte på något mystiskt vis a la Lost som frågar lämnas obesvarade för att skapa spänning. 90 minuter bara för att se ett sisådär slagsmål med ett gäng kannibaler. Bortkastat.
Andreas_
2014-09-14
Skrämmande dålig B-thriller för skräck är det då inte, utan en B-thriller som övergår till ännu värre C-action...med totalt värdelösa skådisar och så mycket detaljmissar att det inte ens går att räkna dom på fingrarna...fick väl upp lite förväntningar när jag läste vad den skulle handla om eftersom idén till manus inte verkar helt tokigt och hade säkert kunnat bli bra, om detta utförts av proffs med högre budget och bättre skådisar. Fick dock även förväntningar när två som oftast bra skådisar var med i form av Laurence Fishburne och Bill Paxton. Fishburne är dock ok, men Paxton är helt värdelös här och spelar över å det grövsta...antagligen för att det är en helt oerfaren och kass regissör bakom kameran som inte kan ta fram det bästa ur skådisarna...som sagt allt är skrämmande dåligt och detaljmissarna eller dom så kallade plot holes duggar tätt hela tiden vilket totalt sänker filmen, sen att effekter är kassa, skådisarna är kassa och hela historien (som hade kunnat bli intressant under rätt händer) är totalt urfånig och värdelös....undvik till varje pris om ni har någon typ av hjärncell kvar, för att annars är risken stor att ni ser alla brister och missar och blir som mig oerhört besviken. Detta är totalt slöseri med tid, och 100 minuter som jag aldrig mer får tillbaka i mitt liv, så mitt tips är att hoppa över denna och se något bättre istället. Betyget blir en riktigt svag 1:a.
Noethe
2014-08-28
Helt OK. Påkostat och rätt snyggt, småspännande i början. Lite svag för vinterfilmer. Det blir väl förstås lite banal skräckis av det hela den andra hälften av filmen, men det kunde man också vänta sig. Fishburnes karriär verkar dock gå utför, vilket är lite trist. Men stark 2:a.