3.2

Terry Pratchett's The Colour of Magic

"Skivvärlden" en magisk platt värld, som bärs upp av fyra elefanter som står på en gigantisk sköldpadda, har fått sin första turist. Rincewind, en oduglig trollkarl har fått uppdraget att guida turisten Tvåblomster runt Ankh-Morpork.

Originaltitel The Colour of Magic
Alternativ titel The Color of Magic
Regissör Vadim Jean
Manus Vadim Jean
Genre Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare David Jason, Sean Astin, Tim Curry, Jeremy Irons, James Cosmo, Christopher Lee (röst), Janet Suzman, David Bradley (II), Nigel Planer, Stephen Marcus, Laura Haddock, Liz May Brice, Karen David, Nicholas Tennant, Roger Ashton-Griffiths, Miles Richardson

AmyTatti
2015-07-28
Funkade som underhållning en gång, men ingen film jag orkar se igen.
izaFACE
2013-08-11
nja...
2013-07-30
Rörig, fånig och lång. Men varje gång Christopher Lee "visar sig" blir det kul. (4+/15)
Yohanetsu
2013-03-19
Detta är kanske mest något för de inbitna fansen? Jag tror att min upplevelse hade förhöjts om världen hade varit visuellt rikare och effekterna bättre. Mer av allt, ännu mer fantasirik och galen för att på något vis balansera mot den något makliga takten och torra humorn. 185 minuter var lite väl långt mot vad jag fick ut, helt enkelt.
Gröne_Orm
2012-09-09
En ganska bra filmatisering, ska erkännas. Vissa saker är på pricken, vissa är.. av pricken?
Tobetobbs
2012-03-08
Rolig. Underfundig. Jag gillar't.
SalotSar
2012-02-20
Tyvärr rätt seg historia.
rayek
2011-12-18
"..I just had an near Rincewind experience." Death är fanimej underbar, och vi har Pratchett att tacka för det!
Behemoth
2011-12-04
Har givetvis ingenting att komma med mot böckerna, men ändå en positiv överraskning. Mycket av humorn har tyvärr gått förlorad i filmatiseringen.

2011-10-06
Svag fyra för berättelsen är ju fantastisk och skön.