2.5

The Commuter

En affärsman blir inblandad i en kriminell konspiration som inte bara hotar hans liv, utan även de runt omkring honom.

Originaltitel The Commuter
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Philip de Blasi, Ryan Engle, Byron Willinger
Genre Drama, Kriminalare, Action, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Liam Neeson, Vera Farmiga, Patrick Wilson, Jonathan Banks, Sam Neill, Elizabeth McGovern, Killian Scott, Shazad Latif, Andy Nyman, Clara Lago, Roland Møller, Florence Pugh, Dean-Charles Chapman, Ella-Rae Smith, Nila Aalia, Colin McFarlane

Murvel48
2020-02-16
Smart gjord och spännande film om man bortser från diverse ologiskheter och att det spårar ur en del på slutet.
Murvel48
2020-02-16
Starkbröl
2020-02-15
Man får inte börja fundera på logiken i storyn här men bortsett från det är det kompetent tåg-action. Neeson är trovärdig i ologiken. Egentligen vill jag ge den en fyra för tight action men den idiotiska och överkomplicerade backstoryn drar ner betyget. Dessutom ett riktigt ostigt slut.
Afflicter
2020-02-11
Man får intrycket att någon kom på ett bra koncept, men valde att inte bry sig i att hitta på en trovärdig story. Ganska förutsägbar mot slutet dessutom.
haajen
2019-12-26
Landar på en stark trea, ologiskt men kul, sänks lite av kass CGI mot slutet.
Olof_Gronlund
2019-11-11
Gillar själva idéen och den följer med lite spänning faktiskt, men man borde haft fler misstänkta och lite mer utdraget kanske. Lite för lättläst story för min smak, men lite nytänk iaf.
dudson
2019-10-06
Liam är som ett fint årgångs -vin. bättre ju längre tiden går.. Fast denna story funkade inte alls lika bra som Non- Stop som dök upp för några år sedan. Den var riktigt spännande. Fast detta var rejält bedrövligt. Trist utan driv och mening. Sen några sanslöst overkliga scener som fuckade upp allt. Sen att kvalitee skådisen Sam Neil ställde upp är smått otroligt...
Sovande_mannen
2019-07-21
Rätt okej.........
theFeber
2019-07-16
Story är såklart helt trasig, men den funkar för den är ett rätt påhittig. Neeson är inte overpowered vilket är ett plus. Trots att den på slutet är rätt förutsägbar så är faktiskt resan rätt oväntad, vilket är filmens stora behållning. Bra actionthriller.
kanemura
2019-07-02
Relativt bra början och sedan går det totalt utför när allting "spårar" i slutet och det blir lite väl häftigt i alla svängningar.