2.5

The Commuter

En affärsman blir inblandad i en kriminell konspiration som inte bara hotar hans liv, utan även de runt omkring honom.

Originaltitel The Commuter
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Philip de Blasi, Ryan Engle, Byron Willinger
Genre Drama, Kriminalare, Action, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Liam Neeson, Vera Farmiga, Patrick Wilson, Jonathan Banks, Sam Neill, Elizabeth McGovern, Killian Scott, Shazad Latif, Andy Nyman, Clara Lago, Roland Møller, Florence Pugh, Dean-Charles Chapman, Ella-Rae Smith, Nila Aalia, Colin McFarlane

Andreas_
2020-03-22
fy fan så kass, endast Liam Neesons skådespeleri räddar denna från att bli totalt sågad, för manuset är patetiskt dåligt, åtminstone om man har en hjärna som faktiskt fungerar, visst är det lite spännande action emellanåt och det är absolut välfilmat av Jaume Collet-Serra men handlingen är ju så patetiskt dålig och med mer detaljmissar och plot holes än i en extra large schweizerost deluxe variant, non-stop av samma regissör även den med Liam Neeson är väldigt lik denna, även om non-stop var helt okej så är detta en ren katastrof, betyget blir nästan en svag 1:a men tack vare att Liam Neeson är en riktigt bra skådespelare så räddar han åtminstone upp filmen till en stark 1:a, Patrick Wilson och Vera Farmiga är två andra bra skådisar som är med men i väldigt små roller så dom gör varken till eller ifrån något. Rekommenderas verkligen inte, spara er dyrbara tid är mitt tips.
2020-03-06
Ganska länge är det bara tråkigt och fruktansvärt krystat. Sedan blir det usla slagsmålsscener och kassa CGI-effekter. Därefter blir allt bara sämre. (3+/15)
Sliggis
2020-02-23
Fick lite förhoppningar i början då idén verkade bra men det uppstod så många luckor i storyn med tiden, så kan inte ge den annat än lägsta betyg. Slutet var ju löjligast av allt.
Murvel48
2020-02-16
Smart gjord och spännande film om man bortser från diverse ologiskheter och att det spårar ur en del på slutet.
Murvel48
2020-02-16
Starkbröl
2020-02-15
Man får inte börja fundera på logiken i storyn här men bortsett från det är det kompetent tåg-action. Neeson är trovärdig i ologiken. Egentligen vill jag ge den en fyra för tight action men den idiotiska och överkomplicerade backstoryn drar ner betyget. Dessutom ett riktigt ostigt slut.
Afflicter
2020-02-11
Man får intrycket att någon kom på ett bra koncept, men valde att inte bry sig i att hitta på en trovärdig story. Ganska förutsägbar mot slutet dessutom.
haajen
2019-12-26
Landar på en stark trea, ologiskt men kul, sänks lite av kass CGI mot slutet.
Olof_Gronlund
2019-11-11
Gillar själva idéen och den följer med lite spänning faktiskt, men man borde haft fler misstänkta och lite mer utdraget kanske. Lite för lättläst story för min smak, men lite nytänk iaf.
dudson
2019-10-06
Liam är som ett fint årgångs -vin. bättre ju längre tiden går.. Fast denna story funkade inte alls lika bra som Non- Stop som dök upp för några år sedan. Den var riktigt spännande. Fast detta var rejält bedrövligt. Trist utan driv och mening. Sen några sanslöst overkliga scener som fuckade upp allt. Sen att kvalitee skådisen Sam Neil ställde upp är smått otroligt...