2.5

The Commuter

En affärsman blir inblandad i en kriminell konspiration som inte bara hotar hans liv, utan även de runt omkring honom.

Originaltitel The Commuter
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Philip de Blasi, Ryan Engle, Byron Willinger
Genre Drama, Kriminalare, Action, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Liam Neeson, Vera Farmiga, Patrick Wilson, Jonathan Banks, Sam Neill, Elizabeth McGovern, Killian Scott, Shazad Latif, Andy Nyman, Clara Lago, Roland Møller, Florence Pugh, Dean-Charles Chapman, Ella-Rae Smith, Nila Aalia, Colin McFarlane

dudson
2019-10-06
Liam är som ett fint årgångs -vin. bättre ju längre tiden går.. Fast denna story funkade inte alls lika bra som Non- Stop som dök upp för några år sedan. Den var riktigt spännande. Fast detta var rejält bedrövligt. Trist utan driv och mening. Sen några sanslöst overkliga scener som fuckade upp allt. Sen att kvalitee skådisen Sam Neil ställde upp är smått otroligt...
Sovande_mannen
2019-07-21
Rätt okej.........
theFeber
2019-07-16
Story är såklart helt trasig, men den funkar för den är ett rätt påhittig. Neeson är inte overpowered vilket är ett plus. Trots att den på slutet är rätt förutsägbar så är faktiskt resan rätt oväntad, vilket är filmens stora behållning. Bra actionthriller.
kanemura
2019-07-02
Relativt bra början och sedan går det totalt utför när allting "spårar" i slutet och det blir lite väl häftigt i alla svängningar.
Cipramil
2019-06-23
Börjar lovande, klart en femma. Tar sedan klivet ner till fyra. När handlingen börjar bli tydlig är det inte djupare än en trea. "Spårar ur" helt och blir en tvåa. Slutet, definitivt en etta.
HerrNenne
2019-06-16
Riktigt risig, tråkig och dum film.
Djason
2019-06-03
Bortser man från det ologiska är detta en bra action som Neeson nu för tiden kan göra i sömnen.
2019-05-25
Vill man ha en lättuggad och välbekant actionthriller med 90-talskänsla serverad a la "old man-action" med ytterst kompetente Liam Neeson i förarsätet så är inte detta helt fel. Inget fantastiskt och kanske inte heller minnesvärt men här finns tillräckligt med spänning och snygga scener för att underhålla mig en lat dag. Alltid plus i kanten när en film utspelar sig på ett tåg. 3+
ToddDowney
2019-05-25
Helt okej film, inte mer. Blev långdraget väldigt snabbt. Den hade passat mycket bättre som en 30 minuter kortfilm.
Christofer
2019-05-20
En standardaction. Väldigt Neeson-eskt.