3.3

The Company

Genom tre personers öden får vi följa CIA?s historia från det kalla krigets dagar fram till Sovjetunionens kollaps.

Originaltitel The Company
Regissör Mikael Salomon
Manus Ken Nolan
Genre Drama, Thriller, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Chris O'Donnell, Michael Keaton, Alfred Molina, Rory Cochrane, Alessandro Nivola, Tom Hollander, Kristin Booth, Ted Atherton, Stephen Bogaert, Rick Roberts, Alexandra Maria Lara, Ulrich Thomsen, JB Blanc, Natascha McElhone, Cedric Smith, Barry Flatman

gnolam
2010-10-07
Trea för att jag tycker att kalla kriget är underutnyttjat och för Michael Keatons scenstjälande karaktär. Det hade kanske varit ok att göra en så här propagandistisk serie 1987, när kalla kriget fortfarande pågick, men 2007? I övrigt så är det extremt skiftande produktionsvärden: ibland så har man enormt snygga historiska miljöer, och ibland så är det horribelt renderade 3d-explosioner och green screen-arbete som är under all kritik. Ålderssminket har folk redan nämnt. Och musiken - argh! De smetiga stråkarna upphör inte för en enda sekund.
amam
2010-02-08
Intressant och snyggt om man bortser från karaktärernas ålderssminkande. Stabil trea.
Totenkopf
2009-09-13
Riktig höjdarserie, stämningen, miljöerna och väldigt bra skådespeleri, gör att man blir sittande fyra och en halvtimme i ett sträck. Enda lilla plumpen är att sminket på åldrande under 40 år kan kännas lite märkligt, en del ser plötsligt ut som gamla gubbar och andra som är äldre i början händer det inte ett smack med.
truedman
2008-10-21
Del 1 och del 3 av den här miniserien om CIA håller hög klass med mkt spänning. Del 2 känns lite mer trög och inte lika intressant. Men alla tre delarna är mycket verklighets trogna både miljön och storyn. Skådespeleriet håller högsta grad. Rekommenderas