2.9

The Confirmation

Filmen kretsar kring 8-åriga Anthony som måste spendera helgen med sin alkoholiserade far Walt, medan hans mamma Bonnie och hennes nya man Kyle åker iväg på en katolsk reträtt tillsammans.

Originaltitel The Confirmation
Regissör Bob Nelson
Manus Bob Nelson
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Matthew Modine, Robert Forster, Maria Bello, Tim Blake Nelson, Stephen Tobolowsky, Clive Owen, Patrick Gilmore, Michael Eklund, Ryan Robbins, Catherine Lough Haggquist, Jennifer Copping, Patton Oswalt, Dave Collette, Jaeden Martell, Spencer Drever
Filmnummer 120898

Christofer
2017-07-14
Det fanns helt klart potential men då man aldrig gick på djupet med några ämnen och allting bara puttrade på ytan så tog det aldrig fart tyvärr.
asasae
2016-08-11
Gripande, upprörande och vacker. Både skildrad med ett mörker och kärlek. Stark trea.
BigQ
2016-08-01
Ett bra tema som inte vågar hanteras på ett riktigt sätt. Ett Usa med en stor arbetslöshet och fattigdom skojas bort. Får en känsla av att karaktärerna handlar ologiskt, vilket aldrig är bra i drama. Religionspjosket gör ju sitt för att dra ner på betyget en del.
Spidde
2016-03-21
Stark, angelägen och ändå mysig film med starka Cykeltjuven-vibrationer som utspelar sig bland utsatta och delvis utslagna människor i dagens USA. Jag gillar samtida amerikanska filmer som inte ryggar för den kyliga verkligheten, och den här filmen lyckas blanda det jobbiga med det varma på ett bra sätt. Clive Owen levererar (lysande TV-serien The Knick var bra uppvärmning för rollen) och Jaeden Lieberher, som har fått spela liknande roller rätt ofta på sistone, är bra som sonen. Helt klart sevärd film som känns sympatisk och trevlig.