The Conjuring 2

Spökjägarparet Ed och Lorraine reser till London för att hjälpa en ensamstående mamma som bor med sina fyra barn i ett hus plågat av onda andar.

Originaltitel The Conjuring 2
Regissör James Wan
Manus Carey W. Hayes, Chad Hayes, James Wan, David Leslie Johnson-McGoldrick
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Patrick Wilson, Vera Farmiga, Madison Wolfe, Frances O'Connor, Lauren Esposito, Benjamin Haigh, Patrick McAuley, Simon McBurney, Maria Doyle Kennedy, Simon Delaney, Franka Potente, Bob Adrian, Bonnie Aarons, Javier Botet, Steve Coulter, Sterling Jerins
Filmnummer 120407

Skapad 2019-11-23 av Stygga-Vargen
År 2013 kom filmen The Conjuring och 2016 fick denna film en uppföljare med titeln The Conjuring 2, och i likhet med första filmen så handlar även denna om det gifta paret Ed och Lorraine Warren ...   Läs mer »

2020-11-17
Jag förstår mig inte alls på de här filmerna!!! Är ju Skit tråkiga...
Qhorinhalfhand
2019-02-25
Det som gör den här skräckfilmen så bra är de välskrivna karaktärerna, skådespeleriet och stämning visuellt och ljudmässigt, något jag annars ofta tycker fattas inom skräck. Sen fanns det lite värme i filmen och en del scener som bryter mot den annars väldigt dystra storyn på ett bra sätt.
henrikj
2018-08-20
Tröttsamt generisk. Kaka på kaka och ingen som helst finess.
Zipper
2018-06-19
Tyckte det började riktigt bra för att sedan tappa lite. Lösningen i slutet var lite väl enkel. Helt ok skräck.
päronanton
2018-03-14
Jag älskar verkligen dessa skräck filmer! James Wan är otroligt skicklig på att bygga upp en obehaglig stämning som kittlar i nerverna! Otroligt bra skådespeleri! Jag tycker nog att tvåan är något bättre, även fast ettan har några riktigt obehagliga scener.
2018-02-27
Lite småläskig men alltid med hög stämning. Filmen känns lite lite utdragen bitvis men finalen känns väl hastig. Snygg, stilfull och trean känns ganska lätt att säga. Men den är inte stark.
Redfield4ever
2017-07-20
Hade filmen lyckats behålla obehaget den skapade i första akten/början av andra akten så hade det varit en klar fyra, men när Warrens och familjen i Enfields berättelser ska mötas börjar det dala. I slutet satt jag faktiskt och skrattade åt den överdramatiska musiken och dialogen som helt plötsligt slog över till något från slutet av ett Full House avsnitt. James Wan visar att han minsann vet hur man regisserar skräck. Om han bara skulle ta ut hela "based on a true story"-delen och sluta dra in Jesus i allt så skulle det finnas en riktigt stark film här.
annihilat0r
2017-07-05
"The Conjuring 2" upplevde jag som en stämningsfull rysare som stundtals skrämde upp mig relativt rejält. Det behöver för protokollet tilläggas att jag är en lättskrämd individ.
2017-06-06
The Conjuring torde vara millenniets bästa och mest effektiva skräckfilm hittills. Denna uppföljare bådar gott i inledningen, och bjuder rätt så tidigt på på en riktig höjdarscen inom genren. Men sedan vete fan vad som händer. Kaos, skrik och smällande dörrar, och med två spökjägare som känns som hämtade ur Scooby Doo-gänget fast tjugo år senare. Jag vill inte påstå att det blir direkt dåligt, men all stämning dör rätt så snabbt samtidigt som filmen aldrig vill ta slut. Sammantaget en helt okej film. (7+/15)
FamousAnton
2017-05-26
Inte i närheten av 1an men jag blev rädd minsann.