3.2

The Conjuring

Ed och Lorraine Warren är berömda utredare av paranormala fenomen. De blir ombedda att hjälpa en familj som blir terroriserade av en okänd kraft i deras hus på landsbygden.

Originaltitel The Conjuring
Regissör James Wan
Manus Carey W. Hayes, Chad Hayes
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Patrick Wilson, Vera Farmiga, Ron Livingston, Lili Taylor, Shanley Caswell, Hayley McFarland, Joey King, Mackenzie Foy, Kyla Deaver, Shannon Kook, John Brotherton, Sterling Jerins, Marion Guyot, Steve Coulter, Joseph Bishara, Morganna Bridgers, Amy Tipton

Skapad 2019-12-05 av Stygga-Vargen
Det har funnits ett gift par vid namn Ed och Lorraine Warren (Ed dog 2006 men Lorraine lever fortfarande) som brukade utreda övernaturliga fenomen tillsammans en gång i tiden och de betraktas som US...   Läs mer »

foppa99
2018-10-14
Vill se, men vågar inte
päronanton
2018-03-09
En välgjord skräck film som sakta sakta bygger upp ett obehag. Välgjord helt enkelt!
flaxy
2018-02-24
En av få skräckfilmer som är en stark femma. Mästerverk!
2017-12-27
Nop, tycker inte om dessa filmer...
2017-08-31
Bra!
F-M-J
2017-07-06
Tycker tvåan är vassare. -3
GreenMamba
2017-01-02
The Conjuring började ganska bra men tappade allt efter ca en h, därefter blev den mest löjlig.
Murvel48
2016-10-03
Filmen tappar tempo med jämna mellanrum och det blir aldrig i närheten av att vara gastkramande. Slutet är mer fånigt än skrämmande. Sen har jag svårt för filmer där dom springer omkring och skriker förnamn mest hela tiden.
Rele
2016-09-24
En spännande film men med flera inte ologiska händelser. Manuset var inte så genomtänkt. Jag ger en trea.
erkperk
2016-08-11
Det här var det läskigaste jag har sett på mycket länge. Proppfylld med alla skräckfilmstricks, men i och med den historiska kopplingen tycker jag att det är helt på sin plats.