2.6

The Conjuring: The Devil Made Me Do It

De paranormala utredarna Ed och Lorraine Warren stöter på vad som skulle bli ett av de mest uppseendeväckande fallen från deras arbete. Kampen för en ung pojkes själ tar dem bortom allt de någonsin hade sett tidigare. För första gången i USA:s historia ska "demonisk besatthet" användas i domstol, som försvar till ett mord.

Originaltitel The Conjuring: The Devil Made Me Do It
Alternativ titel The Conjuring 3
Regissör Michael Chaves
Manus David Leslie Johnson-McGoldrick
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Patrick Wilson, Vera Farmiga, Ruairi O'Connor, Sarah Catherine Hook, Julian Hilliard, John Noble, Eugenie Bondurant, Shannon Kook, Ronnie Gene Blevins, Keith Arthur Bolden, Steve Coulter, Vince Pisani, Ingrid Bisu, Andrea Andrade, Ashley LeConte Campbell, Sterling Jerins, Paul Wilson, Charlene Amoia

amam
2021-08-17
Gillar verkligen inte hur de verkligen försöker ge credibilitet till Warrens, som var samvetslösa bedragare i verkliga livet. Filmen i sig är mest trött och fantasilös.
starsky
2021-07-27
Lite annat änn1:an och 2:an. Mer ”kriminalare” eller vad man ska säga. En del läskiga scener men jag blev aldrig rädd på samma sätt som i tidigare filmer i universumet. Men välgjord och klart sevärd.
Starlette
2021-07-11
Måste säga att jag blev lite besviken. Några få läskiga scener, men resten känns rätt uttjatat med exorcism etc, vilket gör filmen förutsägbar. Ingen särskilt spännande handling.
2021-06-28
Jag bara avskyr dessa filmer som de flesta skräckfilmer, men å andra sidan kan jag inte låta bli att se dem. Det har alltid funnits en viss hatkärlek mellan mig och skräck filmer... Denna var ändå rätt okej...
päronanton
2021-06-26