The Conspirator - Mordet på Abraham Lincoln

Mary Surratt blir som ensam kvinna åtalad som medbrottsling i åtalet som gäller mordet på Abraham Lincoln. Med hela nationen emot sig, tvingas hon sätta sitt liv i händerna på en motvillig advokat.

Originaltitel The Conspirator
Regissör Robert Redford
Manus James D Solomon
Genre Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare James McAvoy, Justin Long, Alexis Bledel, Evan Rachel Wood, Robin Wright, Kevin Kline, Jonathan Groff, Norman Reedus, Toby Kebbell, Tom Wilkinson, Danny Huston, Chris Bauer, James Badge Dale, Colm Meaney, Johnny Simmons, Stephen Root

Gigi1943
2013-09-07
Den här har legat jättelänge i min hög men så började jag komma ikapp och "tvingades" ta i tu med den och det ångrar jag inte för den var riktigt hyfsad, svårt att säga vad jag gillade mest men det här med rättegångar är ju i min smak, intressant med alla turer och vittnen som dyker upp mm. Den får en stabil trea.
Berniey
2013-08-30
En historielektion i rättssalen och det fungerar hyfsat väl, men det är ett för lågt tempo för att bli riktigt bra.
petson81
2013-05-27
Hyfsad underhållning, kunde vart lite mer detaljrik
Sir_Lord
2012-11-22
Gillade denna film, snyggt foto och den visar upp en helt otroligt korrupt rättegång som gör att lagen går att tolka hur man vill eller att helt enkelt inte göra det beroende på vilket humör man är på. Det är dock skrämmande att se hur långt de var beredda att gå för att kunna få det på sitt sätt och man kan undra om det fortfarande ser så ut idag.
Zipper
2012-06-13
Roligt med ett riktigt korrupt rättegångsdrama med historisk bakgrund. Dessutom snyggt, grådaskigt foto. Bra skådisar, särskilt Robin Wright och Evan Rachel Wood gör bra ifrån sig. En stark trea till denna stabila Redfordrulle! Han håller sig där omkring. Aldrig lysande eller dålig, utan alltid just stabil.
ScArRrFaCe
2012-03-22
Jag är väldigt kluven till denna. Satt under filmens gång tyckte den var oerhört seg och händelsefattig, men ändå kikade jag slaviskt vidare. Som flera andra säger så känns det som en historielektion, som jänkarna har lättare att sätta sig in i än resten av världen. Jag blev inte särskilt mycket klokare efter jag sett filmen än innan. Jag hade velat haft lite mer bakgrundsinfo istället för att kastas in till mordet på en gång. En stark tvåa blir betyget.
asasae
2012-03-02
Tyckte nog filmen var en aning långtråkig, men ändå intressant. Det där med sydstatare och nordstatare är ju inte vår historia, så det var lite intressant. Inte världens mest spännande film, men ändå sevärd.
AddeColciago
2012-02-24
Kändes verkligen som en historielektion. Lyckades inte med de engagerande bitarna. McAvoy bra i huvudrollen dock.
Astrojacob
2012-02-08
Något seg och ojämn men med en exklusiv casting där man ändå njuter av Redfords regi o bra skådisar. Svag men ändå Fyra för snyggt foto och autentisk rättegång. Kritiker klankar på att den är politisk? jaja...
Jonathan89
2012-01-16