2.2

The Contractor

James Dial är en före detta CIA-agent som dragit sig tillbaka för att åtnjuta en mer fridfull tillvaro. Men då hans gamla arbetsgivare kontaktar honom för att knäppa en ökänd terrorist ställer han upp i tron att det kommer att bli en enkel match. Uppdraget visar sig dock vara svårare än väntat...

Originaltitel The Contractor
Regissör Josef Rusnak
Manus Robert Foster, Joshua Michael Stern
Genre Action, 2000-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Eliza Bennett, Velizar Binev, Charles Dance, SJ Evans, Lena Headey, Iain Robertson, Ralph Brown, Gemma Jones

Murvel48
2017-12-06
Den gamla vanliga Wesley Snipes-smörjan men jag får tillstå att filmen trots allt är värd en svag tvåa.
2014-05-27
Standardaction enligt alla mallar där Sofia i Bulgarien för stå som kuliss när London ska porträtteras *L*. Storyns drama är de bra bitarna vilket naturligtvis inte Snipes alls kan hantera ty han ville ju vara tuff actionhjälte i alla scener. Ett riktigt bottennapp.
Robkiller
2013-04-07
Wesley Snipes kutar runt i London och håller sig undan från polisen som han är jagad av. Men hur ligger det egentligen till? Rätt så tråkig film med svaga actionscener och en handling som till största delen är ointressant. Trots det så går den väl att se i brist på annat; men regin och klippningen var hyfsat irriterande usel i vissa scener. Kul att se Lena Headey och Charles Dance från GoT i samma film i alla fall.
refrico
2011-08-03
Där (Arnolds) Commando har hövligheten att dra igång ostkavalkaden direkt med fnittrande småtjejer, solnedgångar och rådjur får man här allt sådant serverat när man tror att filmen är över. Vad tusan handlade det om egentligen? Otroligt slätstruken medelaction.

2011-08-03
Helvete vad dom höll på att glida ur fokus, klippa och blixtra. Det är bara en tjej som sitter på en tågstation, lugna ner er!
asasae
2011-08-03
Svag trea, men funkade som förströelse en vardagskväll...
jennyi
2011-08-02
Trååååkig
Pasi
2010-11-17
otroligt jobbigt klippt, otroligt tunn historia, och actionscenerna är sämre än mediokra.
mikaelsvensson
2010-07-19
Jag tittade på den här filmen samtidigt som ett par limpor jäste i köket men jag hade utnyttjat min tid bättre om jag stirrat på degen istället för filmen. Att studera hur bröddeg växer är nämligen både mer spännande och mer engagerande än The Contractor. Med ett segt manus, ett epilepsiframkallande bildspråk, stela skådespelare och musik som ibland kändes hämtad från en B-rulle från 80-talet så kan betyget inte bli något annat än en etta.
rhide
2010-06-17
Hahaha! Ljummen tvåa genom så gott som hela filmen, utom slutet där den grandiöst skräller hem med en etta. Nåja, det är ju ändå wesley snipes, så man kan ju inte vara alltför dömande!