2.2

The Counselor

En advokat blir involverad i en kokainaffär. När han inser att han har tagit sig vatten över huvudet är det för sent att vända tillbaka.

Originaltitel The Counselor
Regissör Ridley Scott
Manus Cormac McCarthy
Genre Thriller, Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare Brad Pitt, Cameron Diaz, Penélope Cruz, John Leguizamo, Rosie Perez, Rubén Blades, Javier Bardem, Bruno Ganz, Dean Norris, Goran Visnjic, Richard Brake, Toby Kebbell, Velibor Topic, Michael Fassbender, Edgar Ramírez, Natalie Dormer, Sam Spruell

Skapad 2019-12-23 av TimBuckley
Filmen ”The Counselor” kommer med både en gedigen rollista, en rutinerad regissör och en hyllad manusförfattare (Författare till boken \"No country for old men\") upp på den vita duken. Men tyv...   Läs mer »

Rele
2018-06-01
En blodig film. Storyn är svag och våldsam. Jag ger en tvåa.
92axha10
2018-02-25
Man märker att filmen är skriven av en romanförfattare. Hela filmen är dialog mellan två karaktärer. Dialogen är inte intressant nog och klippningen oengagerad. Jag är besviken.
2017-12-23
Inleder med en skrattretande sexscen som direkt sätter en ton som filmen aldrig kommer ifrån. Totalt osexig och ospännande och inte en karaktär jag bryr mig om öht. Massor med kända ansikten men det är bra platt ifrån alla parter. Inte direkt uselt, men inte bra, spännande, intressant eller någonting som gör att den känns värd en tvåa.
Ima_Tree
2017-06-03
Instinktivt betyg som behöver revideras. Ganska obehagliga scener.
jopjop
2017-06-02
Obehaglig.
Murvel48
2016-08-24
Jag hade låga förväntningar efter att ha läst kommentarerna men det visade sig vara en riktigt bra film, om än lite väl snårigt berättad.
Elizadushkufan
2016-05-10
Kan inte säga annat än att det var en mycket tråkig film, synd med tanke på skådespelarna som medverkade...De tama djuren var väl det enda som var ok att titta på. Ville inte ödsla tid, orkade inte ens se färdigt den...
Sovande_mannen
2016-04-15
Jävla skit film......
Solidus
2016-02-14
Här har vi en produktion som består av kompetenta skådespelare, en begåvad regissör och en begåvad författare och ändå lyckas man med bedriften att skapa ett obegripligt sömnpiller till film. Det som är komiska med "The Counselor" är att detta är Ridley Scotts andra försök att skapa erotik i handlingen och ännu en gång landar han med ett rejält magplask. Skillnaden är att förra gången var trist och nu blir det ofrivilligt komiskt. Ridley, du är en favoritregissör för mig, men sex på film är inte ditt område. Sluta med det.
swedeheart
2015-11-10
Kan vara en av de värsta jävla skitfilmer jag någonsin sett. Nästan så att man ville kräva tillbaka pengarna plus skadestånd för förlorad tid.