2.9

No Escape

En amerikansk familj flyttar till en stad i Sydostasien och hamnar mitt i en våldsam kupp när rebeller attackerar staden.

Originaltitel No Escape
Regissör John Erick Dowdle
Manus John Erick Dowdle, Drew Dowdle
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Owen Wilson, Lake Bell, Sterling Jerins, Claire Geare, Pierce Brosnan, Sahajak Boonthanakit, Thanawut Ketsaro, Chatchawai Kamonsakpitak, Tanapol Chuksrida, Nophand Boonyai, Duang Maidork, Barthélemy Son, Danai Thiengdham

dudson
2019-04-12
Herrejösses vilken intensiv film där obehaget kommer krypande redan efter den första kvarten. Resten är en klassiskt katt/råtta lek där varje sekund är spännande. Brosnan have his shit together to. 3+
Rele
2018-04-23
En spännande film med några duktiga skådespelare. Jag ger en trea.
Murvel48
2018-02-02
Lite väl klyschig och förutsägbar men klart godkänd i alla fall.
2018-01-13
Rejält svettigt när det brakar loss, men efter en stund blir det mest tjatigt. Positivt att barnen förstörde filmen förhållandevis lite. (7-/15)
Hakvin
2017-07-15
Osmaklig och oövertygande film med genomsnittliga hollywoodaction-skadade amerikaner bakom rattarna som tar sig an ett koncept de tyvärr inte grejar.
Bengt_a
2017-07-10
Synd att Brosnan skulle dyka upp och tönta sig. Annars hade det varit en bra film.
Bomkia
2016-12-22
Förvånansvärt brutal och höll uppe stämningen filmen rakt igenom. 3+
setterwall
2016-11-22
Tät spänning genom hela filmen. Bra gjort av alla inblandade. En pärla!
Cisco
2016-11-19
Rätt spännande och obehaglig. Fick tankarna tillbaka till the impossible.
kryttan
2016-10-16
Otroligt spännande! En riktig nagelbitare! Välgjort och välspelat.