1.8

The Craft: Legacy

I fortsättningen på "Den onda cirkeln" (The Craft) följer vi fyra tonårshäxor som får en större utmaning än de trott när de upptäcker sina nyvunna krafter.

Originaltitel The Craft: Legacy
Regissör Zoe Lister-Jones
Manus Zoe Lister-Jones
Genre Drama, Skräck, Fantasy
Skådespelare Cailee Spaeny, Gideon Adlon, Lovie Simone, Zoey Luna, Michelle Monaghan, David Duchovny, Nicholas Galitzine, Julian Grey, Charles Vandervaart, Donald MacLean Jr, Fairuza Balk, Hannah Gordon, Chris Tomassetti, Kris Siddiqi, James Madge, Victor Chiu

Robkiller
2020-11-07
Barnprogram, helt meningslöst.
sparriskrigarn
2020-10-31
Katastrofalt dålig. 50% tjejer som skriker i mun på varandra och 100% krystad och påklistrad wokeness. Kul om man gillar woke-aktivism kanske, tråkigt om man hade förväntat sig magi. Föregångsfilmen var inte direkt fantastisk, men jämfört med detta var det ett mästerverk som blir draget i smutsen av det här skämtet till film.
Engravadlax
2020-10-29
Tonårshäxor hjärntvättar, med besvärjelse, en störig kille till att bli en lismande, lika cringe:igt woke robot som de själva är. Så småningom så inser de att det kanske inte var speciellt sjysst av dem, och de slutar med magi--i hela fem minuter. David Duchovny spelar en slags socialdarwinismförespråkande Ragnar Redbeard-typ, som är självhjälpsguru för män, och är man woke så är det tydligen det man tror att män pysslar med på självhjälpsmöten? Höjdpunkten för den här stödjande karaktären är när han håller session med sin mansgrupp, med talpinne, och alla knäpper med fingrarna som substitut för att klappa händer när de håller med något som sägs; en föresteelse man ofta kan se i woke:a sammanhang, på aktivistmöten och i vissa humanioradepartment, men aldrig vad jag vet ute i verkligheten. Jag undrade ofta under de 95 minuterna om det här kan vara satir. Jag blev aldrig riktigt säker. Fast troligtvis inte.