3.8

The Crash Reel

Dokumentär om snowboardåkaren Kevin Pearce som på höjden av sin karriär, bara dagar ifrån OS kämpar för sitt liv efter en större hjärnskada.

Originaltitel The Crash Reel
Regissör Lucy Walker
Manus Lucy Walker, Pedro Kos
Genre Dokumentär, 2010-tal

Thinduke
2021-02-06
Har sällan blivit så berörd av en dokumentär. Även efter andra titten. Skönt för en avtrubbad cineast att inse att man fortfarande har tillgång till känslor och empati.
foppa99
2017-01-23
sevärd
badpanda1606
2016-03-17
Jag började titta på den av en slump på netflix. Gillar dessa typer av filmer. Brinner för utförsåkning själv. Har själv varit med om en större skidolycka och en lång pågående rehabilitering så denna dokumentär var jobbig men väldigt bra för mig att se på. Befriande på något sätt.
erik.p
2014-01-23
Förväntade mig en film och snowboardng och en imponerande come back - men fick mycket, mycket mera. Klart sevärd och fängslande. Skickligt gjord med.
Hangaround
2013-12-28
Som en bara en riktigt bra dokumentär kan, fångar den här det djupt personliga och det generella; rörelserna i det lilla och det stora. Förbannat bra och verkligt gripande om att försöka övervinna sin identitet och talang.
Horibe
2013-12-05
Stabil dokumentär om hur det är att komma tillbaka och inse att livet inte är som det en gång var. Dock aningen repetitiv i sitt upplägg men välgjord. Blackfish är dock en starkare dokumentär!
Sznax
2013-11-10
Filmen är extremt konventionellt gjord och här finns inte mycket som står ut (förutom namnskrivandet i bild). Men det vägs upp av starkt material och vid m¨ånga tillfällen rätt emotionell stämning. Betyg 5.5
Benisakura
2013-08-17
Stark och gripande dokumentär om drömmar som krossas och hur livet efter kan se ut.
ekback
2013-07-23
Grymt bra dokumentär om hur illa det kan gå i extremsporter (med fokus på snowboard i det här fallet). Filmen är mycket välgjord och växer rejält mot slutet. Den var riktigt intressant och gripande! Att filmen innehåller många grymma hopp och snygga filmsekvenser skadar inte heller.
AnnZoo
2013-05-11
Såg den i dag på Internationella dokumentärfilmfestivalen i München. Väldigt gripande historia. Kevins bror David är filmens stora stjärna! Underbart härlig!