2.6

The Crazies

En småstadsidyll slås i spillror när ett okänt gift förvandlar invånarna till mordiska galningar. Stadens sheriff, hans gravida fru, hans närmste man och en sjuksköterska är några få som inte har blivit infekterade, och de tvingas nu samarbeta för att ta sig ut ur staden levande.

Originaltitel The Crazies
Regissör Breck Eisner
Manus Scott Kosar, Ray Wright
Genre Drama, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Timothy Olyphant, Radha Mitchell, Joe Anderson (II), Danielle Panabaker, Christie Lynn Smith, Preston Bailey, Brett Rickaby, Lisa K Wyatt, Justin Welborn, John Aylward, Glenn Morshower, Joe Reegan

2018-07-14
Mil bättre än Romeros originalversion, men det säger väl egentligen ingenting. Korkat, så klart, men underhållande. Bjuder på flera riktigt coola scener. Dessutom gillade jag Joe Andersons karaktär. (9-/15)
Jamesa
2017-01-30
Helt ok underhållning. Händer inte jättemycket, men ändå småtrevlig.
Grillo
2016-10-16
Klyschig men ändå rätt trevlig. Längesen jag såg originalet men den här var helt annorlunda vad jag minns så svår att jämföra. Svag trea.
ItalyErik
2015-11-19
Klyschig, men trots det bättre än det mediokra originalet. God underhållning hur som helst.
BrutusBeefcake
2015-10-11
Riktigt go skräckfilm, snygg och härligt underhållande med några schyssta mord. (9-/15)
Tuuna
2015-09-20
Såg trailern och blev exalterad men bu för filmen. Inte alls handlig om crazy personer utan helt annat fokus.
Rele
2015-07-26
En dålig film med misslyckad regi. Jag ger en svag tvåa.
koko
2015-03-14
Nu har jag sett den. Behöver inte se den igen. Inte bra nog för en andra tittning.
federico033
2015-02-15
Biltvätten, brrrr....
Tatty
2014-10-06
Seg film och var inte ens läskigt.