2.1

The Curse of La Llorona

Efter att ha ignorerat den kusliga varningen från en mamma som misstänks för barnmisshandel dras snart en socialarbetare och hennes egna barn in i en skrämmande och övernaturlig värld.

Originaltitel The Curse of La Llorona
Regissör Michael Chaves
Manus Mikki Daughtry, Tobias Iaconis
Genre Mysterium, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Linda Cardellini, Roman Christou, Jaynee-Lynne Kinchen, Raymond Cruz, Marisol Ramirez, Patricia Velasquez, Sean Patrick Thomas, Tony Amendola, Irene Keng, Oliver Alexander, Aiden Lewandowski, Paul Rodriguez, John Marshall Jones, Ricardo Mamood-Vega

2020-05-13
Finns det något nytänkande som inte finns med i alla andra filmer som är exakt likadan som denna? Filmen är dålig!!!
2020-04-12
Kopplingen till Conjuring känns mest bara framtvingad i den här extremt klyshiga skräckisen. Följer mallarna för en modern blodfattig hollywoodproduktion.
vonadel
2020-02-12
En klassisk folklore som vävs in lite i conjuring-universumet. Helt ok, en del bra scener, men skulle ändå önska lite mer. Ett lite bättre manus. Gillar "Welma" dock. 6/10
amam
2020-02-10
The Weeping Woman blir visad för mycket och monsterdesignen är inte något att hurra för. Annars är det mycket scener där hon inte är där och så är hon plötsligt där. Mycket cheap scares. Inte mycket till manus. Svag tvåa.
ToddDowney
2019-09-19
Detta är den sämsta filmen i conjuring universumet, delad sämst med Annabelle och Annabelle creation.
Engravadlax
2019-07-21
Extremt cheesy, vilket är kanske det sämsta som en skräckfilm kan vara.
Ghostface
2019-04-28
Snabbmat om ens det men det vet nog de flesta innan de ser denna. En del klassiska hoppa till-scener, blir lite som att gå på Liseberg.
TheHorrorfan
2019-04-21
Helt okej. Var precis som jag förväntade mig.
uCj
2019-04-19
Favoritreplik: Ta-da! Kul med kopplingen till Conjuring.