The Curse of La Llorona

Efter att ha ignorerat den kusliga varningen från en mamma som misstänks för barnmisshandel dras snart en socialarbetare och hennes egna barn in i en skrämmande och övernaturlig värld.

Originaltitel The Curse of La Llorona
Regissör Michael Chaves
Manus Mikki Daughtry, Tobias Iaconis
Genre Mysterium, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Linda Cardellini, Roman Christou, Jaynee-Lynne Kinchen, Raymond Cruz, Marisol Ramirez, Patricia Velasquez, Sean Patrick Thomas, Tony Amendola, Irene Keng, Oliver Alexander, Aiden Lewandowski, Paul Rodriguez, John Marshall Jones, Ricardo Mamood-Vega

ToddDowney
2019-09-19
Detta är den sämsta filmen i conjuring universumet, delad sämst med Annabelle och Annabelle creation.
Engravadlax
2019-07-21
Extremt cheesy, vilket är kanske det sämsta som en skräckfilm kan vara.
Ghostface
2019-04-28
Snabbmat om ens det men det vet nog de flesta innan de ser denna. En del klassiska hoppa till-scener, blir lite som att gå på Liseberg.
TheHorrorfan
2019-04-21
Helt okej. Var precis som jag förväntade mig.
Jaganatha
2019-04-20
Ännu en extremt katolsk och rätt konservativ amerikansk skräckfilm som vill visa upp hur tron på Gud och de heliga sakramenten och symbolerna kan fungera som ett försvar mot allsköns ondska och elände, här personifierat av en gråtande spökkvinna som en gång gjorde det värsta tänkbara och dödade sina barn och nu är hon minsann på jakt efter alla andra kvinnors barn. Som vanligt höjer sig inte skräckinslagen nämnvärt över jumpscarenivån och den religiösa folktron verkar inte heller speciellt välgrundad. Passande med den där häxdoktorns (eller curanderons) äggtrick så här i påsktider. Lättglömt trams utan distinktion för övrigt.
uCj
2019-04-19
Favoritreplik: Ta-da! Kul med kopplingen till Conjuring.