2.2

The Dark

James och Adèle får i sorgetiden efter att deras dotter drunknat ett besök från Ebrill, en ung flicka som säger sig ha dött för 60 år sedan och som är förbluffande lik deras avlidna dotter.

Originaltitel The Dark
Regissör John Fawcett
Manus Simon Maginn, Stephen Massicotte
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Maria Bello, Sean Bean, Maurice Roëves, Richard Elfyn, Abigail Stone, Sophie Stuckey

picklessmulan
2021-01-02
Bra start uselt slut
Murvel48
2016-05-05
Vilka fånerier. Och ett jäkla skrikande av förnamn hela tiden.
BrutusBeefcake
2016-04-27
En blandning av Jurkyrkogården och Black Sheep kan man väl säga, fast betydligt sämre än bägge, dock har den världens bästa böna: Sean. (5-/15)
Tatty
2015-10-23
Inte ens spännande och läskig. Seg film. Filmen kändes tjatigt.
Zipper
2014-10-02
Vägde på gränsen till en trea en stund, men satan vad det spårade ur i andra halvan. Maria Bello gjorde bra ifrån sig, men till slut ville jag slita ut håret med rötterna varje gång hon gastade "Saraaaaah!"
mokie76
2014-08-31
Sarah, sarah, SARAH!!
silvertrain
2014-07-03
En riktigt bra skräckfilm! Riktigt läskig och spännande! Även intressant! (***spoiler***) Även slutet är både sorgligt, intressant och obehagligt! En klar fyra!
TheHorrorfan
2013-11-17
Filmen har potential till att verkligen bli någonting. Tyvärr, så försöker regissören göra filmen så smart, så tills slut så tappar han kontrollen över allting och hela produktion blir bara ett enda stort frågetecken.
GrandMaster_E
2013-09-01
Förvirrande och full av klyschor men slutet var iallafall helt ok. Annars en film som funkar bra att bli full till om man tar en shot varje gång någon i filmen sänger Annabell eller Sarah.
Deiwos
2013-07-18
För komplicerad och konstig för sitt eget bästa