2.3

The Dark

En ung människoätande flicka spökar i skogarna runt sitt barndomshem där hon mördades. När hon blir vän med en pojke försöker hon klura ut varför hon för en gångs skull inte känner sig mordisk.

Originaltitel The Dark
Regissör Justin P Lange
Manus Justin P Lange
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Nadia Alexander, Toby Nichols, Karl Markovics, Sarah Murphy-Dyson, Dan Beirne, Margarete Tiesel, Dylan Trowbridge, Geoffrey Pounsett, Kelly Boegel, Timothy Mooney, Scott Beaudin, John Blackwood, Chris Farquhar

2019-10-12
Snygg och lätt dystopisk skräckis, men jag tror jag missade stora delar av poängen här.
KyLLo
2019-07-22
En österrikisk skräckfilm som fångade mitt intresse från första stund. Tydligt inspirerad av Låt den rätte komma in, men utan att vara en kopia. Apokalyptisk stämning och berättas som vissa ungdomsdramer, där mycket är okänt och mystiskt i inledningen men där man får veta mer i takt med att handlingen långsamt går framåt. Visserligen är handlingen något enkel, men samtidigt kärnfull. Det märks att de haft en tydlig plan och hållit fast vid den, så den är mycket jämnare än många andra filmer. Och det är inget onödigt effektsökeri eller slisk. Möjligen lite onödigt mycket smink i mitt tycke. Tjejen i huvudrollen har verkligen en mordisk blick när hon spärrar upp ögonen. På gränsen mellan stark trea och svag fyra. Mer sånt här, tack!
Zok
2019-07-21
Tråkig och seg film som aldrig får mig att bli intresserad.
Robkiller
2019-04-09
Det här var mest tråkigt.