3.4

Limitless

En författare upptäcker den topphemliga drogen NZT som förbättrar intellektet och andra förmågor. Snabbt börjar han göra affärer och tjäna pengar, rekordsnabbt. Det drar till sig uppmärksamhet från toppen, men snart börjar också biverkningarna och frågan är var drogen kommer från?

Originaltitel Limitless
Alternativ titel The Dark Fields
Regissör Neil Burger
Manus Leslie Dixon
Genre Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Bradley Cooper, Robert De Niro, Abbie Cornish, Anna Friel, Robert John Burke, Tomas Arana, Andrew Howard, Johnny Whitworth, Darren Goldstein, Ned Eisenberg, T V Carpio, Richard Bekins, Patricia Kalember

Skapad 2019-11-14 av Stygga-Vargen
Först kan man höra en sak i åtskilliga år - kroppen består av 50% vatten, man använder bara 10% av sin hjärna, etc - och sen kan det hux flux bara ändras; plötsligt använder man 20% av sin h...   Läs mer »

AckeVa
2017-12-31
Helt OK film. Nästan en fyra.
molls
2017-07-23
Orealistisk pojkfantasi utan poäng.
wasteoftime
2017-06-22
Nej, det här var inte bättre andra gången man såg det. Kanske inte sämre heller. Jag irriterar mig mest för dess totala felaktighet och anspelan på att kunna vara "verklig". Nej, hjärnan funkar inte så. Varför skulle den där "losern" bli smartast av att tugga pillret? Han var ju bevisligen inte ensam. Och om nu andra åt det, varför skulle han bli smartare än dem? Som Vern säger, det funkar bättre om man är smart från början. Nä, den klarar sig från att hamna över 1,0, men knappt, 0,9 på SH-skalan blir det.

2017-05-18
En meget høy underholdning.
Albion
2017-04-20
Bra idé som inte riktigt förvaltades på bästa sätt. Det är något med känslan i filmen som inte tilltalar mig och Bradley Cooper... jag vet inte. Liten besvikelse och betyget stannar vid en svag 3;a, dvs 3-
Engravadlax
2017-04-16
Om vi ska jämföra filmer med premisser som bygger på episka missförstånd av hur hjärnan fungerar så är Lucy oändligt mycket snyggare, men Limitless är något bättre skriven. Lite fånigt att världens mest förstärkta hjärna skulle vilja bli USA:s president bara, eftersom deras system är utformat så att PotUS egentligen inte har någon riktig makt.
RustyFilm
2016-12-10
Det här är ett kreativt bildspel med snygga och effektfulla kamera-åkningar. Kameraåkningarna blir stundtals helt svindlande. Men historien som filmen är uppbyggd kring är dock inte lika kreativ och svindlande. Det handlar om en loser som blir framgångsrik genom att knapra transparenta piller. Handlingen byggs på ett mycket obegåvat sätt och det hela blir ofta rent fånigt.
2016-11-14
Helt klart en av de bättre filmerna som gjorts på senare år.
Supernaut
2016-10-03
Snygg och välspelad film, men lite väl slätstruken i storyn jämfört med boken den bygger på.
asasae
2016-08-07
Gillade filmen och var nyfiken på vilka utvägar man skulle ta mot slutet. Och ja kanske skulle jag velat att just slutminuterna hade varit några andra. Men i övrigt en mycket bra film.