The Dark Is Rising

Detta är historien om Will Stanton, en ung pojke som får reda på att han är den sista av en grupp krigare som genom historien har bekämpat Onskan. Han måste lära sig allt han behöver, innan det är för sent...

Originaltitel The Seeker: The Dark Is Rising
Alternativ titel Dark is Rising - En ring av järn
Regissör David L Cunningham
Manus John Hodge
Genre 2000-tal, Action, Äventyr, Drama, Fantasy
Skådespelare Ian McShane, Christopher Eccleston, Gregory Smith, Jonathan Jackson, Amelia Warner, Wendy Crewson, James Cosmo, Alexander Ludwig, Frances Conroy, Drew Tyler Bell, John Benjamin Hickey

WillyV
2015-09-18
Knappt godkänd dussinfantasy för de lite större barnen (som gillade den). Var inte olidlig i alla fall.
Luciphere
2012-04-09
Simpel barninriktad fantasy. Meningslös.
Tobetobbs
2012-03-25
Inget bra alls nästan. Lite småok framåt slutet typ.
Mysharry
2011-12-20
Läste alla böcker när jag var liten, men kommer inte ihåg mycket. Det här var dock en lite rörig historia. Dock inte helt dålig. Till och med några bra skådisar här och där. Men det stannar ändå på en tvåa.
TheHorrorfan
2011-06-28
Gillade den när jag var mindre.
Frickadell
2010-10-27
Vaaar fiiinns pooääängen? Allting händer för fort och helt utan några svårigheter. Blir inte spännande ens en sekund under hela filmen.. dock får den en tvåa för mysfaktorn.
SciBoy
2010-10-18
De har väl, om jag minns rätt, klämt ihop alla böckerna (5 tror jag, eller iaf 3 stycken) till en enda film. När det egentligen är nästan omöjligt att reducera ner en bok till en film. Dömt att misslyckas, alltså, och misslyckat är det. Synd.
Korvmoj
2010-07-19
Jag försökte mitt bästa att tycka om den här. Den är inte genomdålig, men, liksom, det är inget man gärna ser om igen... Fast mys-faktorn gör kanske ändå att den blir en 3:a, för gamla minnens skull. Eller nåt.
Kriffot
2009-09-08
Rörigt och fånigt! Inte minns jag mycket från boken, men inte var det så här hysteriskt och präktigt på samma gång! Och vad är grejen med killens kläder och frisyr, han ser ut som nån slags amerikansk sportfåne! Och den gulliga katten?? vad hade den där att göra???
idd
2009-09-08
minns att jag verkligen gillade boken som barn men huvva det här var riktigt katastrofalt.. överspel å taffliga effekter.. fruktansvärt manus som bara känns ointressant å tjatigt.. värdelösa karaktärer.. totalt skräp..