2.2

The Darkroom

En tonårig blir kompis med en rymlig från ett mentalsjukshus. Rymlingen har förmågan att se hemska mord begås.

Originaltitel The Darkroom
Regissör Michael Hurst
Manus Mark A Altman, Michael Hurst
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Shawn Pyfrom, Julian Berlin, Ellie Cornell, Reed Diamond, Chris Ellis, Erin Foster, Greg Grunberg, Jesse James, Lucy Lawless, Melissa Marsala, James Parks, Richard Riehle, Damian Young

2015-05-08
Jag älskar psykologisk thriller av detta slag. Men manuset har mer eller mindre hämtat sina ideer rakt av från andra filmer som gör denna ytterst förutsägbar. Är man uppmärksam under filmens inledning vet man tidigt hur det ligger till. Personregin är usel och regin i övrigt är usel tillsammans med fotoarbetet när "monstret" är i bild är bedrövligt pinsamt utfört. Jag gillar denna typ av film, men detta var bland det sämsta jag sett av just detta slag. 3/10
drl0g
2010-03-28
Hur kan ni ge denna så högt betyg? Allt är verkligen sämst, ofattbart dålig dialog (en 5åring hade kunnat skriva bättre dialog utan problem) och skådespelarna är sämst, särskilt Greg Grunberg (tankeläsaren från Heroes). Kan knappt bli mer 1: än så här.
Christofer
2010-03-14
Slutet var väl okej, men skådespelarinsatserna var ju inte direkt lysande. Fr.o.m. nu har jag bestämt mig för att aldrig mer tro att en film verkar vara sevärd bara för att den får bra betyg och omdömen här på FT. Läskigt många verkar ha helt andra kriterier än mig för vad som förtjänar höga betyg. Det här var 2- i min bok, inte mer, men som så många gånger tidigare trodde jag att detta kunde vara nåt att ha med tanke på alla positiva omdömen.
Intro
2010-03-11
Niiiiiiiice ;D
nicci
2008-07-17
ÅHH Med den storyn kunde den ha blivit så bra. Men den föll på dåligt skådespeleri och att den var alldeles för uppenbar.
Anoxia
2007-03-10
okej, inte speciellt spännande men rätt fin i slutet, dock en aning förutsägbar
WinDrop
2007-01-28
Ok, inte mer.
moffegreven
2007-01-22
skön film, specielt i slutet:D
Pedder
2007-01-02
Riktigt bra! Lite förutsägbar i slutet därför får den en 4!