2.4

The Day of the Triffids

En solstorm gör stora delar av världens befolkning blind. Samtidigt rymmer köttätande växter från sin fångenskap.

Originaltitel The Day of the Triffids
Regissör Nick Copus
Manus Patrick Harbinson
Genre Action, Mini-serie, Science Fiction, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Dougray Scott, Joely Richardson, Eddie Izzard, Brian Cox, Vanessa Redgrave, Jason Priestley, Ewen Bremner, Shane Taylor, Troy Glasgow, Andreas Hoppe, Genevieve O'Reilly, Nora-Jane Noone, Adam Sinclair

TheHorrorfan
2015-01-15
Potentialen finns ju, men jisses vad segt tempo.
Djason
2014-01-19
Ganska barnslig och med ett klent slut. Bra skådisar dock där Eddie Izzard är bäst. Nej se originalet från 60 talet i stället, den har mer charm och mer spänning.
idd
2013-08-21
Det räckte faktiskt med del 1 för mej..
joakimfischer
2013-06-16
Mycket ologiskt och dumt men gillar man verkligen domedagsfilmer så är den trots allt ok. Karaktärsmässigt funkar den och växer mot andra delen när mer "familjära subjekt" får ta plats. Tyvärr besviken på slutet dock.
Almgren
2012-05-02
Så otroligt korkad - stängde av efter en kvart.
TomJoad
2012-01-16
Oväntat ok faktiskt.
Beeishly
2011-09-29
Helt okej att slöa sig igenom när man känner sig lite uttråkad ;D
Totenkopf
2011-09-04
Väldigt låga betyg på en miniserie som jag tyckte fungerade alldeles utmärkt. bortsett från de hasande plantorna så var resten absolut sevärt.
jingoo
2011-06-26
Så irriterande dåligt filmad action att jag slutade titta.
Robkiller
2011-06-24
Gah de här 3 timmarna har man kunnat använda för att se något bättre... remake på en lågbudget sci-fi från 1962. Handlingen är väldigt simpel och "om" beskrivningen får väl med nästan hela. De har valt att göra den till en mini-serie och det fanns väl inte i närheten tillräckligt med material för att det skulle kunna fungera. Lägg till en dålig produktion, kassa effekter och det faktum att de flesta medverkande är idioter. Den är väldigt långsam, allt är väldigt brittiskt och den logiska bristen i att alla utom några få på hela planeten "england" har blivit blinda går inte att ha överseende med. Nä... ser mer ut som en 80-tals produktion än 2009.