2.7

The Dead Center

En psykiatriker på en akut psykosavdelning får en dag in en patient som hävdar att denne har dött men kommit tillbaka till livet igen. Är det sant? Och har patienten isånafall tagit med sig något mörkare från den andra sidan?

Originaltitel The Dead Center
Regissör Billy Senese
Manus Billy Senese
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Shane Carruth, Poorna Jagannathan, Jeremy Childs, Bill Feehely, Andy McPhee, Rachel Agee, Jackie Welch, J Thomas Bailey

Engravadlax
2021-07-03
Kameraarbetet är inte speciellt avancerat, men fyndigt med enkla medel. Mestadels effektiv, suggestiv skräck.
myslas
2020-03-15
Jag älskar Shane Carruth. I stort sett allting han är involverad i är intressant och ger en mycket att fundera på. Det här stämmer till stora delar in även nu när han tar steget in i skräckgenren som producent och huvudperson. Det är inte någon film som är nyskapande inom genren på något sätt men man lyckas hålla mystiken uppe genom hela filmen och man får inga enkla svar vilket jag verkligen gillar.
amam
2019-12-10
Svag trea. Rätt så bra skådisar och en del teman är helt klart bra men filmens största svaghet är nog manuset. Får lite snällare betyg då det är hyfsat välgjort på en mindre budget.