2.7

The Dead Don't Die

I den sömniga småstaden Centerville står något inte riktigt rätt till. Månen är extra stor, dygnets timmar blir oförutsägbara och djur börjar visa ovanliga beteenden. Ingen vet riktigt varför. Nyhetsrapporterna är läskiga och forskare börjar bli oroliga. Men ingen förutser de märkligaste och farligaste konsekvenserna som snart kommer att börja plåga Centreville. De döda stiger upp från sina gravar och attackerar de levande - och medborgarna i staden måste slåss för sin överlevnad.

Originaltitel The Dead Don't Die
Regissör Jim Jarmusch
Manus Jim Jarmusch
Genre Skräck, Komedi, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Adam Driver, Bill Murray, Chloë Sevigny, Tilda Swinton, Selena Gomez, Austin Butler, Caleb Landry Jones, Steve Buscemi, Rosie Perez, Danny Glover, Tom Waits, Carol Kane, Iggy Pop, RZA, Rosal Colon, Luka Sabbat, Sara Driver

cannibalrice
2020-02-07
Total snarkfest.
jonbo
2020-01-02
Ytterst tråkig. Hade kanske kunnat förtjäna en tvåa men blev så besviken generellt att ettan får lov att markera.
ouimadame
2019-12-23
skrytfilm med skrytnamn, tyvärr bara fjantig
Djason
2019-11-24
Tilda Swinton gör ju hela filmen som i grund och botten inte är särskilt rolig utan blir mest menlös skulle jag vilja säga.
ekneB
2019-11-16
Skådespelet är top notch i denna något slätstrukna film där Adam Driver fullkomligt briljerar. svag trea
Kriffot
2019-10-31
Spårar ur på ett rätt dåligt sätt mot slutet. Hade kunnat vara bättre med mindre flams.
KimEkberg
2019-10-08
väldigt tramsig film som är väldigt svår att förhålla sig till, eftersom den är så självmedveten, men ändå ganska lik andra spoof-filmer på en genre som ofta är satirisk i grunden. Men vissa saker är liksom i den föregående filmen lyckade, som den generiska småstadsskildringen och handlingstrådarna som inte leder någon vart. Men på tok för plojjig för att någonsin bli relevant.
2019-09-28
Riktigt bra och väldigt underhållande hela filmen igenom. Känns egen och puttrar på i ett tempo som bärs upp otroligt väl av framförallt Adam Driver. Små detaljer som roar mycket och lyfter filmen. Problemet är dock att den inte riktigt tar vägen någonstans, ingenting landar med kraft och när filmen är slut känner jag mest bara "jaha". Det känns tråkigt och håller hela filmen tillbaka, för när jag tänker tillbaka på hur jag kände medan jag såg den så är det mycket starkare än hur jag kände när det var slut. Så det är bara en ganska slät trea, men trean är solklar och att den bara är slät känns snålt med tanke på hur mycket jag gillade många delar av den.
cedmoy
2019-09-20
Mycket trevlig men egentligen inte jättebra. Men några scener är helt genialiska och fastnar.
swampblues
2019-09-18
Cool och rolig Zombiekomedi.Och vilka skådisar sen. Säger bara Tom Waits och Iggy Pop,den sistnämda behövde knappast smink för att förvandlas till Zombie.