2.3

The Dead Next Door

Världen är full av levande döda efter en epidemi. Raimi, Mercer, Kuller och några till tänker försöka hitta en bot i Ohio. Det finns dock människor som tror att zombierna är en gåva från Gud...

Originaltitel The Dead Next Door
Regissör JR Bookwalter
Manus JR Bookwalter
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Pete Ferry, Bogdan Pecic, Michael Grossi, Jolie Jackunas

2019-01-30
Skönt störd zombie rulle där det bjuds på guld karaktärer/ klockrena onliners samt härligt gory slaffs#)
2018-12-18
Nollbudgetzombie som visst har sin charm om man ser till när den är gjord. Det finns likheter med tex Bad taste, fast den här är sämre. Blod och slafseffekterna är egentligen den enda behållningen.
Noseman2005
2014-06-27
Dåligt skådespeleri sänker tyvärr den här annars ganska roliga och kladdiga splatterkomedin. 6/10
TheGoreMaster
2013-09-03
Härlig b zombiefilm!
Hallkatla
2012-07-22
Det är så mycket fel i den här filmen att dte bara blir rätt. längesedan jag har skrattat så mycket. Likla rolig som ex braindead.
2008-11-12
Till och med i en andra klassens zombie-film finns det en gräns för hur kassa skådisar och dåligt manus jag står ut med, och denna gräns passeras med råge i denna film. Men då flera av splatterscenerna är riktigt roliga så slipper denna kalkoncharmsbefriade soppa betygsettan. (4+/15)
distinkt
2008-04-05
haha, underbart när zombiehuvudet sväljer fingrarna.
Slegge
2007-06-11