2.2

The Dead Will Tell

Efter att Emily Parker fått en antik förlovningsring av sin fästman börjar hon få visioner av en kvinna från det förflutna.

Originaltitel The Dead Will Tell
Regissör Stephen Kay
Manus Mark Kruger, Nancy Fichman, Jennifer Hoppe
Genre 2000-tal, Drama, Mysterium, Thriller
Skådespelare Kathleen Quinlan, Chris Sarandon, David Andrews, Anne Heche, Jonathan LaPaglia, Gary Grubbs, Eva Longoria, Kate Jennings Grant, Amanda Baker, Don Brady

Dele
2018-08-13
Ska man lyckas med en sån här övernaturlig spökhistoria så krävs det att man har ett fast förankrat och väl framfört verklighetsperspektiv att väga sig emot. Och att det är välgjort naturligtvis. The Dead Will Tell håller sig hyfsat länge på banan, men som så ofta i denna (och många andra) historier så seglar man iväg för långt när uppgörelsen kommer, och tappar både distans och ev. trovärdighet. En stark betygstvåa ändå till en relativt välgjord standardförströelseprodukt.
yrkeschaufföre
2012-02-17
Om nått var positivt i den här så var det att Eva Longoria inte var ett våp som blev dödat fem minuter in i filmen! Jag är inget fan av Anne Heche så tvåan var väl aldrig aktuell.

2010-12-12
Den var bra och lite spännande.
nessnah
2008-07-17
fult. på framsidan av filmen jag hyrde så är huvudpersonen längst fram på fodralet å tätt efter Eva Longoria :P hon va ju knappt med juh! Hon var där bara för utseendet. så folk ska tänka:" oh! Eva longoria! den hyr vi!" deras taktik funkade ju också till viss del xD
DanielMott
2008-06-22
En okej TV-spök-kalkon, varken mer eller mindre.
Eiyx
2008-06-04
den var inte bra, någonstans alls.
MaraJade
2007-09-17
Jag tänkte först sätta en 2:a på filmen, men efter att reflektera över filmen så kom jag fram till att för många saker i handlingen störde mig och att karaktärerna saknade djup. Fast med den rollistan så är det ju inte direkt överraskande...
WinDrop
2007-09-06
Första minuterna av filmen så tänkte jag, wow, den här är nog grym. Stor besvikelse följde när det var en ganska lam och barnslig handling i filmen. Slutet, den så kallade twisten på slutet var lite gullig. Etta var det inte tycker jag, men inte mycket bättre än en tvåa. Fungerar säkert som tv-serie för dom som inte har sett så mycket film.
jompagrus
2007-09-02