2.6

The Death and Life of Bobby Z

En DEA agent erbjuder en ex-marinsoldat ett sätt att slippa fängelset. Det han behöver göra är att personifiera sig som maffiabossen Bobby Z, som nyss har avlidit. Anledningen är en av skurkarna Bobby Z gjorde affärer med har tagit en polis som gisslan och skurken pratar bara med Bobby Z, som han ändå aldrig har träffat. Saker och ting går inte som planerat och det slutar med att ex-marinen är på flykt med sonen till Bobby Z....

Originaltitel The Death and Life of Bobby Z
Alternativ titel Let´s Kill Bobby Z
Regissör John Herzfeld
Manus Bob Krakower
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Paul Walker, Laurence Fishburne, Joaquim de Almeida, Olivia Wilde, Jason Flemyng, Keith Carradine, Jason Lewis, M C Gainey, Raymond J Barry, JR Villarreal
Filmnummer 51945

petson81
2015-01-13
Uruselt manus urusla skådespelarinsattser en urusel film helt enkelt
Ojhda
2013-11-20
Minns att jag tyckte denna var riktigt underhållande! Svag fyra
Murvel48
2013-02-21
Ännu en urdum skitfilm som saknar genomtänkt handling. Ett hyggligt soundtrack räcker inte långt.
Xenox
2012-08-11
En lättglömd actionfilm.
ClintanTheKing
2012-05-31
Riktigt fartfylld och skön action-film. Walker är alltid grym när det gäller action, så även i denna. 4:a.

2011-12-08
Rolig actionbagatell som roar för stunden. Walker kan ju faktiskt vara lite rolig.
filmfreak1
2011-06-21
Så en bra b-film ska va. 3a!

2010-07-15
Fjantfilm.
fredde_hell
2010-03-18
Den var störtskön och actionfylld!
chris_lambert_
2010-03-01
Kanske inget större mästerverk men klart sevärd om man vill få en enkel rak thriller med lite humor på toppen. Gillar Fishburne, även om han börjat vika ner sig på sistone.