2.3

The Decoy Bride

En känd skådespelerska planerar att gifta sig i hemlighet på en skotsk ö. Media får dock tips om det hela, och för att lura paparazzifotograferna anställs en kvinna från bygden för att agera som en falsk brud.

Originaltitel The Decoy Bride
Regissör Sheree Folkson
Manus Neil Jaworski, Sally Phillips
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Alice Eve, Kelly Macdonald, David Tennant, Michael Urie, Federico Castelluccio, Samuel Roukin, Hamish Clark, Keira McMillan, James Fleet, Dylan Moran, Sally Phillips

Robkiller
2017-12-08
Egentligen rätt meningslös, men charmig och fungerar oväntat bra med att hålla intresset uppe trots temat.
2015-01-11
Filmens största tillgångar är utan tvekan dels de sevärda brittiska skådespelarna, speciellt den alltid så söta och charmiga Kelly Macdonald, och dels valet att placera handlingen till en liten skotsk ö med allt vad det innebär. Under filmens första hälft fungerar också handlingen och blandningen av romantik och komedi. Därefter i filmens andra halva drar man dock tyvärr fram alla klyschor som fiinns i genren vilket gör att jag skruvar på mig i soffan.
Luene
2013-12-29
Fast än filmen var förutsägbar var det ändå en mysig film att titta på. David Tennant och Kelly Macdonald är verkligen denna filmen, och det syns tydligt i vissa scener.
Keguri
2013-08-30
Jättemysig :D
nelhaD
2013-03-16
Det här var väl sådär.
Almgren
2013-03-10
David Tennant tillförde lite humor och liv till en i övrigt fantastiskt tråkig film.
ulpe01
2013-01-20
Vackert landskap och småsött emellanåt, men inget jag kan rekommendera.
Satai
2012-12-06
David Tennant och Kelly Macdonald gör filmen.
Redfield4ever
2012-11-27
Rekommenderad etta? Tja, den var ju inte någonting oerhört speciellt men jag gillade delar av den. Framförallt älskar man ju det oerhört vackra landskapet!
RunRiot
2012-09-01
Of course I love it, it's the frickin' Doctor!!! Handligen är seg och förutsägbar, men filmen utöver det är så extremt mysig och jag kan bara inte låta bli att älska Dylan Moran. Sen David Tennant så klart, allt den människan rör vid blir verkligen guld.