2.7

The Deep

Orfeus team av forskare är på ett uppdrag att hitta en förnybar energikälla i djupet av Norra ishavet.

Originaltitel The Deep
Regissör Jim O\'Hanlon, Colm McCarthy
Manus Simon Donald
Genre Drama, Thriller, Mysterium, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Orla Brady, Sacha Dhawan, Minnie Driver, Vera Filatova, James Nesbitt, Goran Visnjic, Tom Wlaschiha, Nick Nevern, Antonia Thomas

spielmitmir
2016-06-04
En hel del logiska luckor, men undervattenstemat räddar den från magplask. Jag gillar temat! :D Minnie Driver var lite av en besvikelse, men flera andra skådisar var bra. John Nesbitt är som vanligt grym även om hans karaktär är lite fjantig emellanåt. Hyfsade effekter och rätt skön stämning. Fullt godkänt.
Totenkopf
2012-11-29
Hyfsad miniserie, med en del märkliga luckor här och där, och slutet sög getpung.
TheHorrorfan
2012-06-15
Var bra i vissa tillfällen och mindre bra i andra så det får bli en stadig 3a.

2012-04-07
Enligt mig är detta en av de bästa miniserier som gjorts! Älskar spänningen speciellt! Bra skådespelare också!
blafa
2012-03-19
Jag tappade intresset fastän jag älskar undervattensfarkoster och mysbrittiska serier. Tyvärr har allt har setts tidigare i bättre tappning. Går bra att vila ögonen på och där stannar det!
Ima_Tree
2012-03-16
Slutet var så jävla fånigt så tvåan är farligt nära. James Nesbitts karaktär är jäkligt jobbig också, samt en hel del klichéer. Annars är det hyfsat underhållande. Väldigt svag trea.