1.8

The Detonator

Sonni Griffith är en polis som är på jakt efter den stora maffiabossen i Rumänien som äger ett helt fotbollslag. En kvinna står i skuld till maffiabossen som efter en del händelser hamnar i linje med Griffith, och därmed måste de lita på varandra för att överleva.

Originaltitel The Detonator
Alternativ titel Detonator
Regissör Leong Po-Chih
Manus Martin Wheeler
Genre Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Silvia Colloca, Warren Derosa, Florian Ghimpu, William Hope, Matthew Leitch, Michael Brandon, Bogdan Uritescu, Tim Dutton

Skapad 2019-12-18 av Rollywood
Typisk Hollywood-action med ytlig handling och \"happy ending\". En film om explosioner, skottlossning och snygga brudar. Den hårdkokte polisen Sonni Griffith (Wesley Snipes) är avskydd av sina che...   Läs mer »

2014-11-28
Man brukar säga att hoppet är det sista som överger människan. I mitt fall när det kommer till film handlar om att kunna se b-filmsaction med samma ögon som jag gjorde som 13-14-åring. Nu har man dock sett så mycket film att man tyvärr verkligen ser action i b-filmer för vad det verkligen är: SKRÄP. Tragiskt att Wesley Snipes gör film som detta.
2014-05-30
Helt ointressant och löjligt rörigt. Förstod nog aldrig vad den egentligen handlade om och Snipes får verkligen inte mycket nytta gjord här. I stil med Seagals värsta åstakommanden.
dafreakish
2011-12-31
Snipes har helt tappat gnistan sen det kravlösa 90-talet och en film utan manus hjälper knappast hans karriär. Det var längesedan, om någonsin, jag såg en film där precis alla repliker kändes återanvända. Hoppas Snipes får tillbaka någon form av talang efter sin fängelsevistelse.
Djason
2010-10-24
Allt Wesley Snipes rör vid förvandlas till b. Min fråga är hur mycket push up kan en kvinna med små bröst ha? Hur som helst gick filmen genomlida, jag har helt klart sett sämre skit.
cordiava
2009-04-13
The Detonator.... Det verkar som både regisör, manusförfattare och skådespelarna har fått betalt för att åstakomma den mest hjärndöda, fullständigt och totalt ointressanta detonation av pang pang, uringningar och dumma kommentarer. Det enda rätta skulle vara att spänga orginalrullen i luften så att vi andra slipper denna eländiga soprulle. Se hellre Hem till byn
Sankt
2009-03-20
Man kan inte med bästa vilja i världen säga, att actionfilmer är speciellt djuplodade. En sak kan man dock med bestämdhet säga och det är, att The Detonator är fullständigt hjärndöd. Trettiotvå minuter, sedan blev pinan för stor.

2009-03-20
Väldigt ointressant hela filmen igenom, och kassa repliker.
FilmGuden
2007-09-28
Den form av b - action man klarar sig lika bra utan. Dock har vissa dialoger en viss charm.
jonbo
2007-08-14
Inte fullt lika dålig som en del annat Snipes gjort senaste åren, men fortfarande lika intetsägande och tråkigt.
Dumeniendo
2006-10-22