3.1

The Devil All the Time

I en stad som under efterkrigstiden genomsyras av korruption och våld samlas mörka figurer kring en ung man som gör allt för att skydda de han älskar.

Originaltitel The Devil All the Time
Regissör Antonio Campos
Manus Antonio Campos, Paulo Campos
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Tom Holland (III), Bill Skarsgård, Riley Keough, Jason Clarke, Robert Pattinson, Mia Wasikowska, Sebastian Stan, Haley Bennett, Harry Melling, Eliza Scanlen, Douglas Hodge, Kristin Griffith, Pokey LaFarge, Lucy Faust, David Atkinson, Cory Scott Allen, David Maldonado, Gregory Kelly (II), Michael Banks Repeta, Mark Jeffrey Miller, Abby Glover, Morganna Bridgers, Zack Shires, Emma Coulter, Ivan Hoey Jr, Drew Starkey, Given Sharp, Jason Collett, Eric Mendenhall

amam
2021-03-22
Svag trea. Väldigt uppenbar "filmatiserad bok". Tycker att de kunde ha förvaltat boken och skådisarna mycket bättre både i form av regi och manus. Alldeles för seg bitvis.
the-godfather
2021-02-14
Gäsp, denna var förvånande seg. Mycket bra i filmen, dock inte sammanhängande bra. De bra delarna blir avlösta av tråkiga mellan partier, det gör filmen 40 minuter för lång. Dock så är skådespelarinsatserna bra och miljöerna är väl utvalda för filmens tema. Så denna får en stark trea utav fem i betyg. Blir för långtråkig för betyg fyra.
2021-02-08
Snygg och stämningsfull med starka karaktärer och ett speciellt berättande. Men jag saknar en röd tråd att verkligen hålla fast mig själv vid, det blir liksom spretigt och distanserat utan att engagera. En stabil men slät trea.
debe
2021-01-28
Alldeles för seg
GrandMaster_E
2021-01-03
Helt ok. Inte det mest positiva jag sett men men.
Maduson
2020-12-12
Stadiga prestationer men jag hade dessvärre förväntat mig mer av filmen efter att ha sett trailern som inte gjorde den rättvis. Ojämn och tempot är segare än julkola. Tog mig 2 försök att se klart den. Svag 3a.
PeterTheW
2020-10-23
Intressant men spretig. Bitvis riktigt bra, bitvis halvdan.
Julius
2020-10-15
Man måste vara beredd att se värsta sidan av människans natur. Långsamt berättad, men gediget skådespel.
Phyx
2020-10-12
Handlar inte om så mycket, men man är intresserad hela vägen. Kul att se att Bill har lite mer skådespelare i sig än man först trodde.
2020-10-11
Lite som en light-version av Short Cuts, fast i hillbilly-miljö. Stabilt och hyfsat underhållande, men inte mer än så. (8/15)