2.4

The Devil's Candy

En kämpande konstnär blir besatt av sataniska krafter efter att han flyttat in i drömhuset med familjen.

Originaltitel The Devil's Candy
Regissör Sean Byrne
Manus Sean Byrne
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ethan Embry, Shiri Appleby, Pruitt Taylor Vince, Kiara Glasco, Tony Amendola, Craig Nigh, Leland Orser, Oryan West, Richard Rollin, Shiela Bailey Lucas, Marco Perella, Mylinda Royer, Ash Thapliyal, Jamie Tisdale, Jose Villarreal, Jack Dullnig, Arthur Dale

stgurgel
2018-07-30
Very scary mördare och fint samspel mellan honom och dottern ger klart ok trots ganska simpel film
jlam
2018-05-31
Tekniskt är det ju briljant! Skådisarna likaså tycker jag. Trevligt med en hårdrockarskildring som inte känns så klyschig heller. Stark och lyckad thriller.
Benisakura
2018-01-17
Skulle säga att det bästa med den här filmen är T-tröjorna!
ekneB
2017-10-13
Nej. Nej...
Engravadlax
2017-05-25
Som metalfan vill jag bara säga att metalfamiljen i filmen representerar den sämsta sortens metalfans. Ja, ni är så edgy för att ni lyssnar på metal, whoop-de-fucking-doo. För övrigt hur skumt som helst att tonåringen anstränger sig så för att impa på pappan; att i den åldern anamma sina föräldrars sociala identitet är stört och gränsar till onaturligt. Jag finner mao karaktärerna minst sagt osannolika, och jag gillar dem inte. Det Attila Csihar-liknande gurglandet som hörs varannan minut är inte kusligt, och antagonisten är inte skrämmande.
haajen
2017-04-22
Tunt, dåligt manus och inte speciellt bra spel av Embry. Bränner till för en kort stund mot slutet men sedan blir det snabbt lökigt igen. Synd för här fanns viss potential.